مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

لكل زوجه جنوبيه غربيه وزوجها شمالي شرقي (( تفضلن بالدخوووول))

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

تمر حنه

الكلام ده كتبته قبل كده بس اتحذف معرفش ليه

وده ياستى الشمالى فى عده نقاط

- النظافه اهم شىء عنده النظافه والترتيب:e094:
يحب المكياج البسيط واهم حاجه فى مكياجك الكحل وممكن زبده الكاكو الحمره او الروج الاحمر

2-الصمت خليكى صامته ومتبقيش كتاب مفتوح:a144:

3-خليكى قويه لا تبكى لا تتاثرى باى كلام والسلام:e076:

4- خليكى دلووووووووووعه مش طفوليه يعنى مثل اليسا كده مش نانسى عجرم لا خلى فيكى انوثه ودلع واهم شىء فى لبسك ميكنش طفولى يعنى لو فيه بيجامه عليه دباديب وكلام من ده لا خلى بيجماتك هاديه عليها ورده عصفور اكيد فهمتينى ويموووووووووووووت فى الملابس الستاااااااااااان والشيفووووووووووون:c018:

المانيكير يموت فيه والحناااااااااااااااا ايضا

5- اشغلى نفسك على قد متقدرى متعى نفسك ومتبقيش لازقه بجانبه ليل نهار شوفى هوياتك :a025:

6- اطلبى منه الطلب علطووووووول بدون لف ودوران :wink:
كريييييييييييييييم جدا بس بشرط لو نفذتى الى هو عايزه او جيتى على مزاجه يعنى صامته هاديه مليانه انوثه وعملت الى انا قلت عليه قبل كده يموت فيكى ويخلص لكى اوى اوى وعمره ما يخونك ابدا

7 اهم شىء تحسسيه بحنانك قبل النوم خديه على صدرك واحكيله حدوته مثلا او اى كلام حلو علشان يحس بالدفىء:a200:

8- يحب الشعر الطوييييييييييييييييييييييل الاسمر لا تصبغى شعرك الى لو مليتى منه للتغير يعنى والروووووووووووووج الاحمر يموت فيه :c018:
10- ده الى اتعلمته حبيباتى من الاستاذه ناعمه والملكات هنا واختصرتهولكم علشان تستفادو ربى يجزيكم الخير

تمر حنه

يعنى من الاخر عايزك ملكه

وهتكلم بكره ازاى تكونى ملكه
انتظرونى باذن الله وبالله عليكم ادعولى بالذريه الصالحه

ذوق و فن ...صح لسانك.

تمر حنة ......الله الله عليك ، ابدعت فعلا ...انتظر التكملة بفارغ الصبر....

لدي تساؤل : هل عندك فكرة عن الاسلوب المناسب لحل مشكلة الانقياد من الخارج لانها عقدتي مع زوجي ، خصوصا انه في ناس تستغل هذه الصفة للتدخل في حياتي ...و سلمت عزيزتي.

تمر حنه

فينك يالجورى يلا نكمل موضوعك الجميل يلا يا بنات

روكماني

مشكورين يأخواتي والله أستفدت من كلامكم
الحين أنا ودي أعرف وشلون أخلي الشمالي يدور رضاي ويلزق فيني ؟؟
وبعد وشلون أعرف هو يحبني أول لا ؟
وبعد كيف يترك السهر مررررررررة تعبت ؟ كأنه مراهق مايرجع الا بعد الظهر في الويك أند

انااختي زوجها شمالي شرقي جننها المسكينه وهي جنوبيه غربيه
تخيلو تتفق معاه انها تخرج تتمشى او تزور احد يوافق. بعد ساعه اي شي يزعله يبطل على طول ...دايما يحرجها مع الناس بالله اللي عنده حل تقوله الله يجزاها الجنه اللي ترد وتلقالها حل .
دايما تعبانه منه ومن تصرفاته تقول كاني بمدرسه مو ببيتي كل شي اوامر .

انا زوجي نفس الحاله والله ماعمري رحت مستناسه بس حاطه ايدي على قلبي الين اروح وبعض الاحيان يزعل من اتفه سبب وحنا بالسياره ويرجعنا
بس صرت اتجهز للطلعه ولا اقوله وارترب الشنطه وملابسي اللي ابي البسها ولا اقوله الا الظهر قبل العصر بشوي وبسرعه البس واطلع عند الباب والبس العباءه
يعني ما اخليه يفكر ويدرس الوضع ويغير رايه جربي لعل تنفع معه هالطريقه
الله يسخرهم ويهديهم ويصبرنا عشان عيالنا

انااختي زوجها شمالي شرقي جننها المسكينه وهي جنوبيه غربيه
تخيلو تتفق معاه انها تخرج تتمشى او تزور احد يوافق. بعد ساعه اي شي يزعله يبطل على طول ...دايما يحرجها مع الناس بالله اللي عنده حل تقوله الله يجزاها الجنه اللي ترد وتلقالها حل .
دايما تعبانه منه ومن تصرفاته تقول كاني بمدرسه مو ببيتي كل شي اوامر .

انا زوجي نفس الحاله والله ماعمري رحت مستناسه بس حاطه ايدي على قلبي الين اروح وبعض الاحيان يزعل من اتفه سبب وحنا بالسياره ويرجعنا
بس صرت اتجهز للطلعه ولا اقوله وارترب الشنطه وملابسي اللي ابي البسها ولا اقوله الا الظهر قبل العصر بشوي وبسرعه البس واطلع عند الباب والبس العباءه
يعني ما اخليه يفكر ويدرس الوضع ويغير رايه جربي لعل تنفع معه هالطريقه
الله يسخرهم ويهديهم ويصبرنا عشان عيالنا

صرااحه زوجي متعبني من ناحية الخياااااانه وكم مره كشفته وهو يكلم بنات ابليس واسوي معااه مشكله وفي النهايه كاني انا الغلطاانه ويقولي كذا حياتي عاجبك اهلا وسهلا مو عاجبك روحي عند اهلك يابناات مره من المرات سمعته يكلم واحده اش عليه كلام ياحلوووه وانا ماعمري سمعني كلمه حلوه ودخلت عليه وانا في قمة غضبي وجلست اهدده اني بافضحه عند اهله والله يابنات قال ماهمني روحي يعني يسوي الغلط ويحسب نفسه هو الصح وغيره الغلطاااااان وربي تعبت معاه اخرتها امس كان يلعب لعبه بالكمبيوتر وفي هاللعبه شات وكان يلعب ويسولف مع بنت وانا جيت وجلست جنبه اشوف يابنات انصدمت تخيلوا قاعد يتغزل فيها وطالبها الايميل ويبي يعطيها الرقم طبعا ماسكت عطيته محاضره طويله عريضه وقلت له هالشيء تسويه بالشارع مو في بيتي تغازل وترقم احترم البيت اللي انت جالس فيه والخياسه هذي مكانها الشارع مو في بيتي والله يابنات تدرون شوكان رده ؟قال انا وانتي مانصلح لبعض انا ماشي في طريق وانتي بطريق روحي عند اهلك قلت له كان من اول دامك تعرف نفسك كان ماتقدمت لي وتزوجتني وبعد 3 سنين تجي تقولي هالكلام مستحيل اترك بيتي وقلت له يانا امشي في طريقك ياانت تمشي في طريقي طبعا كالعاده الشمالي تكلمين جدااااار يرد عليك الا هالشمالي مستحيييييييل يرد عليك الحين يابنات شو تنصحوني انا ابدا بالمصالحه والا اتركه لانو لو نجلس سنه تعرفون الشمالي مستحيل يجي يعتذر منك وربي تعبت الله يسعد وسخر لها زوجها اللي بترد علي الله يبعد ازواجكم عن الحرام لاتطنشوني فديتكم اختك في كربه الله يفرجها يااااارب علينا وعليكم

تمر حنه

اقسم بالله انا لو منك ما كنت عبرته ازاى تكلميه اصلا حتى لو ما كلمك اتعملى معاه عادى جدا ولا تنصحى وعيشى حياتك بكل اهتمام لنفسك والله العظيم انا اتغيرت بسبب اهتمامى بنفسى وببيتى وشوفى هوياتك ونميها وابعتيله رساله انك مش سهله وهتقولى لاهله وحاولى لتمسكى دليل عليه والله اول حاجه تعمليها وتجربيها الجوؤ لله والاستغفار والصدقه عارفه انك هتقولى بعمل لا اعملى بنيه صلاح الحال
واعزمى امرك من اول السنه دى انك لازم تتغيرى انتى الاول
متطلبيش منه التغير نهائى اتغيرى انتى الاول اتدربى انك تكونى
ملكه
والله اتدربت على كده فى لبسى واستقبالى وطريقه مشى ونبره صوتى
قولى لنفسك هى الملكه ممكن تعمل الى انا بعمله ده وقارنى بينك وبين
الملكه

مشكووووووره اختي تمر حنه الله يوفقك دنيا واخره وكلامك مرررررره حلو الله يقدرني اسوي اللي قلتيه بس ماقلتي لي اعتذر منه او لا لانه مستحييييييييل يعتذر لو نجلس سنه وابيك بطلب ممكن تقرين رسالتي في بريدك الخاااص ربي يسعدك

تمر حنه

يا قمرات ( الجنوبيات )
:39:
حبيباتى
:32:
ندخل فى مميزاتنا وعيوبنا علطول

اولا _ احنا الى غلطانين بسبب تعاملهم معنا بهذه الطريقه

ثانيا _احنا الى تركناهم يعملو فينا كده من الاول

غلطانين بسبب عيوبنا هتقولو مش بايدينا لا بايدينا وعارفين عيوبنا من زمان ومكسلين حتى نغيرها

وعايزين نغير عيوبهم ..........طيب متغيرى نفسك انتى الاول

ونقول الشمالى1_ قاصىوأنت العكس طيبه زياده عن الازم
2_صامت وأنت مبتسكتيش علشان هو يتكلم
3_هو انانى انتى العكس مضحيه جدا جدا
4_خروجه كتير بالعكس هو بيتوتى بس اكيد هيطفش من الاخت الازقه الى فى البيت
5_واقعى وغير رومانسى وأنت العكس هتموتى فى ظافر كدمه

الصراحه الصراحه انا لو مكانه كنت خنقتك من زمانه

شوفى نفسك حبيبتى الطيبه الكثيره التضحيه الكثيره الالتصاق الشديد الرومانسيه الزايده
كل دى عيوب ايوه عيوب
خلى فيه توازن عندك وهقولكو ازاى

هل من متابع؟؟؟؟؟؟
:19:​

تمــــر حنه ابدعتي ....
متابعه بكل اهتمااااااااااااااااااام واصلي كل الجنوبيات معاك

السمارهـ

وينك يااتمر حنه اعجيني كلامك وووكلام البناات الباقين,,
الله يصبر ع الشمالين

صرااحه زوجي متعبني من ناحية الخياااااانه وكم مره كشفته وهو يكلم بنات ابليس واسوي معااه مشكله وفي النهايه كاني انا الغلطاانه ويقولي كذا حياتي عاجبك اهلا وسهلا مو عاجبك روحي عند اهلك يابناات مره من المرات سمعته يكلم واحده اش عليه كلام ياحلوووه وانا ماعمري سمعني كلمه حلوه ودخلت عليه وانا في قمة غضبي وجلست اهدده اني بافضحه عند اهله والله يابنات قال ماهمني روحي يعني يسوي الغلط ويحسب نفسه هو الصح وغيره الغلطاااااان وربي تعبت معاه اخرتها امس كان يلعب لعبه بالكمبيوتر وفي هاللعبه شات وكان يلعب ويسولف مع بنت وانا جيت وجلست جنبه اشوف يابنات انصدمت تخيلوا قاعد يتغزل فيها وطالبها الايميل ويبي يعطيها الرقم طبعا ماسكت عطيته محاضره طويله عريضه وقلت له هالشيء تسويه بالشارع مو في بيتي تغازل وترقم احترم البيت اللي انت جالس فيه والخياسه هذي مكانها الشارع مو في بيتي والله يابنات تدرون شوكان رده ؟قال انا وانتي مانصلح لبعض انا ماشي في طريق وانتي بطريق روحي عند اهلك قلت له كان من اول دامك تعرف نفسك كان ماتقدمت لي وتزوجتني وبعد 3 سنين تجي تقولي هالكلام مستحيل اترك بيتي وقلت له يانا امشي في طريقك ياانت تمشي في طريقي طبعا كالعاده الشمالي تكلمين جدااااار يرد عليك الا هالشمالي مستحيييييييل يرد عليك الحين يابنات شو تنصحوني انا ابدا بالمصالحه والا اتركه لانو لو نجلس سنه تعرفون الشمالي مستحيل يجي يعتذر منك وربي تعبت الله يسعد وسخر لها زوجها اللي بترد علي الله يبعد ازواجكم عن الحرام لاتطنشوني فديتكم اختك في كربه الله يفرجها يااااارب علينا وعليكم
اسمحيلي انتي غلطانه من ساسك لا راسك شكلك مادرستي الشمالي زين مفروض انتي الي تهدديه انك باتتركيه ومستعده تستغنين عنه لانه على اسلوبك هذا بايمسكك من اليد الي توجعك وكل شوي بيهددك الشمالي نذلللل اسمعي مني انا الي مجربته اقرائي مقالات ناعمه الهاشمي وحبي نفسك واهتمي فيها واذا غلط معاكي قوليله بصراحه انا احب نفسي واهتم فيها وما يهون على اضيع عمري الغالي مع واحد زيك ترى العمر بنعيشه مره وحده وتكلمي بثقه اقصد وتمثيل بعد يعني لاتروحين لاهلك من جد ساعتها هو الي بايركض وراكي صدقيني.

تمر حنه

حبيباتى
:39:
يعنى انتى لو التصقتى فيه ليل نهار مش هيتخنق فكرى فيها

لو لبيستى قميص كل يوم مش هيتخنق

لو سمعتيه كلام حلو كل يوم مش هيتخنق

بمعنى اوضح لو اكلتى بسبوسه كل يوم مش هتستحملى طعمها بعد اسبوع او شهر صح ؟

فلازم التوازن فى الافعال والاقوال

خليكى يا حبيبتى فعلا ملكه

هى الملكه
1_ بتلتصق فى زوجها ليل نهار وتقعد تسئله عايز ايه محتاج ايه :7:
طبعا لا
بتشوف هويتها وحيتها وعنايتها بنفسها والملك اما يشوفها بعيده
:34:
كل شوى يذهب يطل عليها ويقولها كيف الحال صح ولا انا غلطانه ؟

2_ ليه بتفضلى متكليش طول النهار لحد ما ياتى ؟ هو بزمتك لو مكانك كان مكلش
اكيد طبعا لا
ليه اما تقعدى معاه على الاكل لازم تقعدى تاكليه متسيبيه هو ياكلك وهيتعود والله ومش قصدى متاكلهوش خالص لا
اكليه بس مش علطولعلشان تكسبى حسنات

بزمتك هو ممكن يعمل كده

اكيد لا طبعا

2_ ليه بتفضلى تسئلى وكانه عيل صغير رايح فين وجاى منين وهتغيب ولا لا

**اما ماما وبابا كانو بيعملو معانا كده وانتى راحه لصحبتك وصحبتك تقولك اتاخرتى ليه
فتقوليلها لازم ياستى اسمع موال كل مره يعنى مخنوقه

حبيباتى انا مبقولكيش ابتعدى عنه وارميه فى ركن من الاركان لا والله
وربى يشهد انى عايزه من كلامى ده الخير

بس عايزاكى تكونى عقلانيه اى واحده جنوبيه معانا الان تجيب ورقه وقلم بالله

وتكتبى عيوبك
1_ باذن واحد احد استعين بالله على كسلى

2- واستغفر لقضاء الله حواجئى وكلنا عارفين فضل الاستغفار

3_ واتصدق لزياده الخير فى بيتى

4_ اعمل جدول لنفسى اكتب فيه عيوبى وكل ما التصق فيه اروح جرى على الورقه واكتب انا التصقت فيه ومش هعمل كده تانى
5_ اعمل جدول لاهتمامى بنفسى

6_ ده بقى اهم شىء اهتمامك ببيتك لو بقى البيت منظم ومرتب ومليان روائح والله ده اول حاجه بتجذب الشمالى اياكى ثم اياكى والاهمال
اكتر حاجه بيكرهها الشمالى الاهمال والكسل

7_اتعلم ازاى اكون اميره او ملكه مشيتى ضحكتى
اسلوبى وقارنى نفسك بالملكه

8_ والله ثم والله زوجى اقترب منى الكثيييييير بسبب الجنس (متعيه) طبعا مش زى كل مره
ناسيه نفسك
لا انتى اولا قوليله عايزه اتمتع واتجرئى اوى والله هو بيستمتع اما تكونى انتى مستمتعه
مش مخده نايمه معاه

والله لو نفذتى الى انا كتباه ده باذن الله هيبقى بيتك جنه
مثلى انا وزوجى قولو ما شاء الله
مع ان مخلفناش لسه

يلا انا هتابعكم وعايزين نصحى صاحبه الموضوع شويه راحت وسابتنا ههههه
وبالله عليكم طبقو الكلام مش تقولو محتاجين العلاج وهو بين ايديكم

وطلب صغنن بالله ادعولى بالذريه الصالحه يمكن ربنا يستجيب من قلب نقى مثلكم

يلا هل من متاااااااااااااابع ؟؟؟؟

واوووووو وااااووووووو رائعه جدا ياتمر حنه
اسال الله من واسع كرمه وجوده ان يرزقك الذريه الصالحه عاجل غير اجل
.....
متابعه وبكل اهتماااام ،،،،

للاسف كل الاخطاء اللي ذكرتيها كنت اسويها واستغرب ردة فعله ........
الله يعطيك العافيه ،،،،،،

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى