مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

التشنج المهبلي _صعوبة اتمام الجماع للزوجات العذراوات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
ايوه يامشتاقه ان شاء الله باقيلي موسعين واخلص والحمد لله ربي يسهل علينا جميعا بروووح انام عشان اقوم اطبخ وانفخ اشوفكم على خير
على خير يارب ان شاء الله ابقى طمنينا عليكى حبيبتى

انا كمان ماينزل حليب انا هرمون الحليب 18 يعني مو مره مرتفع اعطتني حبتين مااعرف اسمها لانه من غير كرتون وقالتلي تاخذي نص حبه كل اسبوع لمده شهر وبالنسبه للاعشاب استخدمي المردقوش تلقيه في الامارات اقرئي عنه مره يمدحوه بس ارجي للدكتوره تغيرلك الدواء
الله يشفيك يارب ويشفينى حبيبتى
انا مرتفع كتير اظن الرقم عندى اعلى
ان شاء الله زوجى يرجع من دوامه ونروح لها ع خير ونشوف ايه يصير

ياسمين جهزتي الموسعات اللي بتستخدميها بعد الدوره ....؟
ايه والله قلبك حاسس بيا ولا ايه هههههه لسه حالا مخلصه انا كنت اشتريت شموع وجبت صلصال عملت شمعتين غلفتهم بالصلصال مقاس صغير ومقاس اكبر منه فاضل انى اعمل مقاس العضو واكبر كمان ان شاء الله ببدا الاول بشمعه عاديه من غير الصلصال لان الصلصال كبرها شويه
بس الدوره لحد دلوقتى بتنزل مش عاوزه تخلص كنت نفسي ابدا انهارده بس خير كل تاخير وفيه خير ان شاء الله

حبيبتى الله يفرج علينا كنت عاوزه اسالك سؤال محرج شويه بس والله للضروره عاوزه اجابه

هما سؤالين (طماعه معلش )

انتى اثناء التمارين استخدمتى البنج البخاخ او الكريم ولا لا؟

تانى سؤال
اول مره محاوله مع زوجك بعد ماخلصتى التمارين استخدمتى البنج ؟ ولو استخدميه هل هو ما اثرش ع زوجك بمعنى انه العضو فقد انتصابه عفوا بس لاننا قبل كده من فتره حاولنا نجرب المخدر بس ولما استعملته لاحظت ان العضو فقد انتصابه فجاه فكنت عاوزه اعرف دا بسبب البنج ولا ايه ؟
ياريت تردي عليا ضروري الله يجزاكى خير

ايه والله قلبك حاسس بيا ولا ايه هههههه لسه حالا مخلصه انا كنت اشتريت شموع وجبت صلصال عملت شمعتين غلفتهم بالصلصال مقاس صغير ومقاس اكبر منه فاضل انى اعمل مقاس العضو واكبر كمان ان شاء الله ببدا الاول بشمعه عاديه من غير الصلصال لان الصلصال كبرها شويه
بس الدوره لحد دلوقتى بتنزل مش عاوزه تخلص كنت نفسي ابدا انهارده بس خير كل تاخير وفيه خير ان شاء الله
شطوره والله نفسي ترتاحي وربي يكرمك باللي تتمنيه خلي الدوره على مهلها ولاتنسي اشتري مزلق

حبيبتى الله يفرج علينا كنت عاوزه اسالك سؤال محرج شويه بس والله للضروره عاوزه اجابه

هما سؤالين (طماعه معلش )

انتى اثناء التمارين استخدمتى البنج البخاخ او الكريم ولا لا؟

تانى سؤال
اول مره محاوله مع زوجك بعد ماخلصتى التمارين استخدمتى البنج ؟ ولو استخدميه هل هو ما اثرش ع زوجك بمعنى انه العضو فقد انتصابه عفوا بس لاننا قبل كده من فتره حاولنا نجرب المخدر بس ولما استعملته لاحظت ان العضو فقد انتصابه فجاه فكنت عاوزه اعرف دا بسبب البنج ولا ايه ؟
ياريت تردي عليا ضروري الله يجزاكى خير
اكيد لو رشيتي على العضو حيفقد الانتصام لان الاعصاب اتخدرت وزوجك ماعاد متحكم فيه .. انا مااستخدمت بنج والموضوع مايحتاج بنج بذات لانه انتي مسويه توسيع وفض بس انامااستغنى عن المزلق .. شوفي انا لما حطيت البنت ماقدرت اسوي ولاشئ زاد الخوف وماعاد احس بالمنطقه كذا كانه شئ بيطيح منك شويه واتنفخت المنطقه وصارت تحرقني 3 ايام اسوي كمادات مويا بارده لين راح الورم

Maryoomaa

ياعمرى انتى يامريومه تسلميلي يارب
صعب اعرف مااردش ع حد وخصوصا انى متزوجه ف الصعيد وانتى عارفه الصعايده عندنا عاوزين الواحده اول ماتتجوز تخلف ع طول
ولو اتاخرت يقولو عنها عقيمه ويحرضو الراجل انه يتجوز على زوجته بدون اى تفكير ف مشاعر الزوجه
واتحطيت اودام محاولات من دى كتير بس زوجى الله يكرمه ويخليه ليا يارب ماكانش بيتحمل يشوف حد بيجرحنى
لو حد سالنى وهو موجود عن ليه مفيش اطفال لحد دلوقتى هو اللي بيرد رد والله بخجل من نفسي انى ازاي عايشه مع واحد بالحب دا كله ومش قادره اديله حقه اللي ربنا اكرمه بيه
بس هقول ايه غير رحمه ربنا وسعت كل شئ وانا متفائله والله
عن الاول ع الاقل فى ناس زيي وربنا اكرمهم وتشافو عندى امل انى هكون زيهم نهايتى شفاء وسعاده
ويارب يشفينا جميعا وننتقل من لقب المتشنجات الي لقب المتشجعات

أنا فاهمة قصدك و عارفة ان بالصعيد الاسئلة بتكون زيادة بس برضه حاولي توقفي اسئلة الناس برد يخليهم مايكرروش السؤال تاني و سيبك منهم زي ما والدتك قالتلك و ركزي في نفسك و علاجك و ان شاء الله يكون عندك احلي بيبي ياااااارب

Maryoomaa

مريومه حبيبتى طبعا زوجك لازم يكون راضى ومقتنع بفكره التمارين
بس في رجاله بتفكر تفكير سلبي شويه ان ازاي تسمحى لشئ صلب يدخل جواكى (عفوا ع التعبير) ورافضه ان عضو طبيعي من لحم يدخل
بس هو لازم يفكر ان دي طريقه علاج وتخليه يقرا التمارين وعرفيه ان بنات كتير زيك واتشافو ع الاقل انتى احسن شويه انك اكتشفتى الموضوع من اول الزواج غيرك قعد بالسنين وماتعرفش ان في مرض اصلا اسمه التشنج المهبلي واولهم انا قعدت 6 سنين وانا فاكره انى انسانه مش طبيعيه ومفيش حد زيي والحمدلله ان عقلي ماراحش وصلت لدرجه الجنون ليه انا بس اللي كده
لحد ماشفت التجمع ف المنتدى وقرات المشاركات كلها من سنه وعرفت انى مريضه بالتشنج وقلت لزوجى وقررنا انى اتمرن بالبيت والحمدلله ع كل حال
فلازم زوجك يقرا كويس عن التشنج ويعرف انه لازم التمارين هى الحل الوحيد للمرض بعد رحمه ربنا علينا طبعا
ايوة صح هم بيكون سبب اعتراضهم كدة في الاغلب .. أنا كل شوية بجيبله في سيرة الموضوع عشان يكون مش غريب عليه لحد ما واحدة واحدة يتقبله ان شاء الله و ربنا يتمم علاجك ع خير

حورية426

مبروووك عقبالنا كلنا يااارب .. دة باستخدام الموسعات بس صح ؟؟
ربي يبارك فيك ،، آمين يااارب ،، اي بارادة ربي ولطفه سبحانه ثم استخدام الموسعات اللي هما الشموع والحمدلله ربي شفاني..

احلام س

بنات كتبت رد طويل وعلق جوالي وما ارتسل خسارة ان الله احيانا بكرة بكتب الرد مره ثانيه في امان الله

مساء الخير يابنات ،،

شخباركم ان شاء الله بخير ،،

شخبار التمارين معكم ان شاء الله تمام ،،

اول مره اكتب وانا مبسوطه ،،
بالبدايه الحمد لله الحمد لله الحمد لله بعد معاناة سنه وخمس شهور خلصت الموضوع وصار اول جماع بيني وبين زوجي ماتتصورون كيف انبسطنا لما خلص الموضوع يارب لك الحمد الله يديم علينا هالفرحه ويرزقنا الذريه الصالحه ،،

زوجي لما خلص الموضوع انبسط بشكل ماتتصورون وصار يقولي عن حالته قبل وكيف تحمل ،،

نصيحه يابنات شدوا حيلكم والله العظيم مايوجع ولا شي بالعكس انا كنت اتعب من التمرين واتألم واقول كيف ابعيش مع هالوجع عمري كله ولما جربت طلع سخييييف ومايستاهل هالايام اللي راحت وانا متضايقه ،،
شدو حيلكم يابنات انا تمرنت اربع ايام وبعده جربت وضبط الموضوع ولله الحمد ،،

اللهم لك الحمد حتى ترضى ولك الحمد اذا رضيت ولك الحمد بعد الرضا ،،
يارب لك الحمد والشكر ،،

حورية426

مساء الخير يابنات ،،

شخباركم ان شاء الله بخير ،،

شخبار التمارين معكم ان شاء الله تمام ،،

اول مره اكتب وانا مبسوطه ،،
بالبدايه الحمد لله الحمد لله الحمد لله بعد معاناة سنه وخمس شهور خلصت الموضوع وصار اول جماع بيني وبين زوجي ماتتصورون كيف انبسطنا لما خلص الموضوع يارب لك الحمد الله يديم علينا هالفرحه ويرزقنا الذريه الصالحه ،،

زوجي لما خلص الموضوع انبسط بشكل ماتتصورون وصار يقولي عن حالته قبل وكيف تحمل ،،

نصيحه يابنات شدوا حيلكم والله العظيم مايوجع ولا شي بالعكس انا كنت اتعب من التمرين واتألم واقول كيف ابعيش مع هالوجع عمري كله ولما جربت طلع سخييييف ومايستاهل هالايام اللي راحت وانا متضايقه ،،
شدو حيلكم يابنات انا تمرنت اربع ايام وبعده جربت وضبط الموضوع ولله الحمد ،،

اللهم لك الحمد حتى ترضى ولك الحمد اذا رضيت ولك الحمد بعد الرضا ،،
يارب لك الحمد والشكر ،،
شموووووووع ألف مبرووووك ألف ألف مبررروك هاااتي بوووسة ياااابت
والله فرحت لك من كل كل قلبي الحممممدلله حبيبيتي ربي يسعدك ويخلي لك زوجك ويرزقك بالذرية قريييب يااارب..
دايما افكر فيك خصوصا يوم عرفت ان اهلك واهل زوجك عارفين بمعاناتك كنت اقول الله يفرجها لها ويصبرها اهلي ممكن اتحمل لان مهما كان انا بنتهم وبيسوون اللي يقدرون عشان يساعدوني انا خواتي ثنتين عرفوا باخر معاناتي اخر شهر قبل اتشافى وكان لدعمهم اثر في شفائي بس اهل زوجي ماكنت اتحمل انهم يدرون احس بيلوموني عشان كذا مااتحمل بس الحمدلله فررررجت ربي يتمم عليك سعادتك

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حبيباتى وحشتوووونى وحشتوووونى وحشتووونى
مفتقداكم من امبارح المنتدى ماكنش بيفتح معايا خالص

الحمدلله انا اليوم عملت اول تمرين بالشمعه رقم واحد وعرضها 1.5سم ودخلتها لحد تقريبا 10سم وتركتها جوايا حوالي 10 دقايق
انا كده صح ولا ايه
على فكره انا مااستخدمتش بنج ولا مزلق نهائي
كله تيسر بفضل ربي ولله الحمد
بعد الظهر صليت ودعيت كتير ليا وليكم واستعنت بالله
وجبت فنجان زيت زيتون وقرات قران عليه ودعيت بتيسير الحال
وجهزت الشمعه والقفاز لانى معنديش واقي
وسميت بالرحمن الرحيم ولبست الشمعه القفاز وغمستها بزيت الزيتون وبدات براحه خالص ادخلها
والحمدلله بقت تدخل كنت بشد ف الاول من الخوف بس بقيت استغفر ربنا وارخى لحد مادخلت 10 سم وتركتها 10 دقايق تقريبا هو انا ماكنتش مرتاحه بس لهيت نفسي بالاستغفار والدعاء وبقيت احمد ربنا كتير انى انجزت اول تمرين
بس ماعملتوش تانى لان زوجى رجع بدرى
بس بكره باذن الله هعيد التمرين كتير
والله زيت الزيتون دا سحر انا بصراحه خفت من المزلق عشان قبل كده عملى التهابات

اكيد لو رشيتي على العضو حيفقد الانتصام لان الاعصاب اتخدرت وزوجك ماعاد متحكم فيه .. انا مااستخدمت بنج والموضوع مايحتاج بنج بذات لانه انتي مسويه توسيع وفض بس انامااستغنى عن المزلق .. شوفي انا لما حطيت البنت ماقدرت اسوي ولاشئ زاد الخوف وماعاد احس بالمنطقه كذا كانه شئ بيطيح منك شويه واتنفخت المنطقه وصارت تحرقني 3 ايام اسوي كمادات مويا بارده لين راح الورم
حبيبة قلبي انتى انا متفائله بوجودك معانا والله
انا الحمدلله مااستخدمتش بنج خالص ف التمرين انهارده هو اه كان في شويه حرقان بس استحملته وبعد التمرين غسلت المنطقه بميه دافيه وسيتيال
والحرقان راح الحمدلله
هو المفروض اعمل التمرين كام مره ف اليوم عشان انجز واخلص بسرعه

أنا فاهمة قصدك و عارفة ان بالصعيد الاسئلة بتكون زيادة بس برضه حاولي توقفي اسئلة الناس برد يخليهم مايكرروش السؤال تاني و سيبك منهم زي ما والدتك قالتلك و ركزي في نفسك و علاجك و ان شاء الله يكون عندك احلي بيبي ياااااارب
امين يارب انا وانتى وكل البنات يارب

مريومه حياتى انتى عامله ايه طمنينى الدوره باقي لها كام وتخلص عندك ؟

ربي يبارك فيك ،، آمين يااارب ،، اي بارادة ربي ولطفه سبحانه ثم استخدام الموسعات اللي هما الشموع والحمدلله ربي شفاني..
حوريه كيفك ياجميل مع زوجك بعد الشفاء يارب تكون حياتكم باحسن حال
كنت عاوزه اسالك استخدامك لاول شمعه كنتى حسيتى بحرقان وعدم ارتياح ولا لا
وهل استخدمتى بنج ف التمارين
من فضلك احكيلى طريقتك بالتمارين عشان استفيد لو عملت شئ غلط
جزاكى الله خيرا يارب

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى