مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

التشنج المهبلي _صعوبة اتمام الجماع للزوجات العذراوات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
ما شاء الله عليكم يا بنات عقبالي يارب

انا دائما افكر بالموضوع ودائما عندي ضيق وقلق وحزن

بس ما اسوي شي حاولت ابدأ ادخل شمعة والله ما عرفت مش عارفه ايش اسوي

وكل يوم اقول بسوي مخدر للمنطقة واخلي زوجي واستحمل بس يجي لي خوف يخليني اتهرب من المموضوع تحت اي عذر

انا السبب بتأخر علاجي الله يهديني بس

للآن صار لنا 9 اشهر ما خليته يقرب من المنطقة بسبب الخوف اللي ما نقص وشكله ما بيروح اذا استمريت على ذا الحال

مشتاقة لضم طفلي ماشاءا الله عليك استمري حبيبتي ربي يوفقك يارب

وكل يوم اقول بسوي مخدر للمنطقة واخلي زوجي واستحمل بس يجي لي خوف يخليني اتهرب من المموضوع تحت اي عذر

للآن صار لنا 9 اشهر ما خليته يقرب من المنطقة بسبب الخوف اللي ما نقص وشكله ما بيروح اذا استمريت على ذا الحال

اختى يارب اشفينا استعيذي بالله من الشيطان الرجيم وابدئي تمارينك ماتضيعيش اكتر كده من عمرك
والله مهما كان صبر الراجل فهو مش هيدوم صبره
لا تضيعى وقت ف الخوف الوهمى وتقولى انا مش هقدر
لا قولي باذن الله هقدر واقرئي سوره البقره قبل ماتبدئي واستعيذي من الشيطان واستغفرى ربك وابدئي تدريجيا تدخلي الشمعه والله مافي اي الم انا مااستخدمتش البنج نهائي كل اللي استخدمته زيت زيتون مقرى عليه وربنا يسرها ف اول تمرين
يلا ابدئي وخلينا نتشافي سوا ان شاء الله
شجعى نفسك وقويها وقولى انا بقدر انا مش اقل من البنات اللي تشافو
وباذن الله هتيجى تكتبى ان التمرين اسهل ماكنتى متوقعه
ودعواتك لي بتطبيق باقي التمارين بسهوله

شوفي ياحبيبتي اللي تسوينه غلط واكبر غلط ماضيع احلا ايام عمرنا الا خوفنا اللي ماله داعي شوفي انا ضيعت سنه ونص من احلا ايامي عشان هالخوف تخيلي انا انحرمت حتى من الكلام الحلو والدلع وصار زوجي يقول مااقدر اطلع لك كلام والموضوع ماخلص ،،

لازم لازم تشدين على نفسك وتحطين هالشي هدف لك وتشدين حيلك علشان ترتاحين من هالهم ،، هو اكيد بيتعبك وبتملين وبيضايقك بس اتأكدي ان بعده فرج وفرحه وعيال ينادونك ماما وشي حلو

الله يفرج عنك وعن كل البنات اللي يعانوا نفس هالمشكره يارب ،،

حورية426

شوفي ياحبيبتي اللي تسوينه غلط واكبر غلط ماضيع احلا ايام عمرنا الا خوفنا اللي ماله داعي شوفي انا ضيعت سنه ونص من احلا ايامي عشان هالخوف تخيلي انا انحرمت حتى من الكلام الحلو والدلع وصار زوجي يقول مااقدر اطلع لك كلام والموضوع ماخلص ،،

لازم لازم تشدين على نفسك وتحطين هالشي هدف لك وتشدين حيلك علشان ترتاحين من هالهم ،، هو اكيد بيتعبك وبتملين وبيضايقك بس اتأكدي ان بعده فرج وفرحه وعيال ينادونك ماما وشي حلو

الله يفرج عنك وعن كل البنات اللي يعانوا نفس هالمشكره يارب ،،
والله انك صادقة انا مرة والله اصيييييح واقوله فاقدة كلماتك الحلوة عن بداية زواجنا قال ممكن عشاننا ماخلصنا ?

صباح الورد
انا انقطعت عن المنتدى فتره طويله والحين بس قرأت الصفحه الاخيره وشايفه وحده تشافت شموع الفف مبروووك يارب لك الحمدتتشافون وحده ورى الثانيه احسها مشكله بسيطه جدآ يبي لها قوة اراده وعزيمه وبس عقبال البقيه يارب

صباح الخير يابنات
اسعد الله صباحكم يارب
انا دخلت ع الموسع رقم 2 بس تعبنى كتير طبعا انا مش بستخدم بنج خالص هو زيت الزيتون بس
بس رقم 2 عقدنى بجد دخل بصعوبه وحرقان كان فظيع وماقدرتش اتركه جوايا اكتر من 10 دقايق وبقيت الفه يمين وشمال اه كان في الم بس اتحملته عشان اخلص وخرجته حاولت ادخله تاني مارضيش ابدا يدخل
كمان مادخلش الا حوالي 7 سم
ان شاء الله هعيد التمرين تانى لو زوجى خرج ويارب يكون سهل
ادعولي بالله عليكم محتاجه دعواتكم جدا وحاسه باحباط وخوف من الموسعات الجايه

السلام عليكم اسعد الله ايامكن يارب
تسلمولى يارب حبيباتى والله انكم اكتر من اخواتى (الله يفرج علينا وشموع الشموع وحوريه ومريومه ويارب فرج واحلام ويارب اشفينا وكلكم ربي يحلي ايامكم يارب زي ماانتو حليتو ايامى ويفرج همنا جميعا يارب ويرزقنا الزريه الصالحه قولو امين
امين يارب

انا اليوم وحاليا بعمل التمرين بتاع امس نفس الشمعه لانى عملتها مره واحده بس امس
والله بكتبلكم وهو داخلى بقاله ربع ساعه جوايا ولسه ماشيلته هههههههه

وانهارده اللهم لك الحمد احسن من امس بكتيرررر اليوم مفيش اي حرقان غير بسيييييط لا يذكر يعنى

بس طبعا احساس بعدم الارتياح حاسه ان في حاجه ساده المكان ههههههه
بس بحاول اطنش واشغل نفسي بالاستغفار

ان شاء الله اسويه مره كمان عشان اتعود اكتر عليه وانتقل للي بعده باذن الرحمن
طبعا انا وزوجى من اول امس وهو بيتجاهلنى حتى الاكل مش بياكل معايا كل واحد لوحده حتى النومه بقا ينام ع الارض عشان ماينامش جنبي تخيلو
بس انا بحاول اشغل بالي بالتمارين وبس وبدخل اكلمكم عشان ماانفجرش فيه
لو انفجرت فيه هعمل ف وشه مطبات

طمنونى عن احوالكم يااحلى اخوات كيفكن جميعا :)

دعواتكم ليا بتيسيير الحال

ياسمين هيا كلها كم يوم اللي تكونو مع بعض كمان تقضوها زعل انصحك روحي راضيه حتى لو هوا الغلطان عادي اهم شئ تكونو جنب بعض

بقولك شئ في بنات جو من بعدك واتشافو وحملو ماشاء الله لاتضيعي ايام عمرك لانه كل مامر وقت اكثر كل ماالموضوع صار اصعب

صباح الورد
انا انقطعت عن المنتدى فتره طويله والحين بس قرأت الصفحه الاخيره وشايفه وحده تشافت شموع الفف مبروووك يارب لك الحمدتتشافون وحده ورى الثانيه احسها مشكله بسيطه جدآ يبي لها قوة اراده وعزيمه وبس عقبال البقيه يارب

صباح النور المشكله ابدا مو بسيطه تحتاج قوة قلب وصبر زي لما يكون عندك فوبيا من شئ وتتغلبي عليها

صباح الخير يابنات
اسعد الله صباحكم يارب
انا دخلت ع الموسع رقم 2 بس تعبنى كتير طبعا انا مش بستخدم بنج خالص هو زيت الزيتون بس
بس رقم 2 عقدنى بجد دخل بصعوبه وحرقان كان فظيع وماقدرتش اتركه جوايا اكتر من 10 دقايق وبقيت الفه يمين وشمال اه كان في الم بس اتحملته عشان اخلص وخرجته حاولت ادخله تاني مارضيش ابدا يدخل
كمان مادخلش الا حوالي 7 سم
ان شاء الله هعيد التمرين تانى لو زوجى خرج ويارب يكون سهل
ادعولي بالله عليكم محتاجه دعواتكم جدا وحاسه باحباط وخوف من الموسعات الجايه

ياصباح الاخبار الحلوه .. شوفي انصحك قبل تدخلي 2 تدخلي واحد وتخليه ربع ساعه بعدين تخرجي واحد واتدخلي اثنين بسرررعه اضغطي كانك بتتبري الله يكرمك وهوا يدخل لو حرقك بعد ماتدخليه خرجيه ودخليه ثانيه حيبرد شويه وترى لو كحيتي برضه يدخل بسرعه

ياسمين هيا كلها كم يوم اللي تكونو مع بعض كمان تقضوها زعل انصحك روحي راضيه حتى لو هوا الغلطان عادي اهم شئ تكونو جنب بعض
والله بحاول اكلمه كويس وهو قالب ف وشي والله انا صعبانه عليا نفسي كتير من معاملته ليا
يلا الحمدلله ربنا يهدى الاحوال

انا بطمن جدا والله لما بشوفك موجوده وبتردى سبحان الله شئ جوايا بيخلينى مرتاحه جدا اول مابشوفك موجوده
الله يحرمنا منك حبيبتى وتسلمى يارب ع وقوفك جنبي وجنب البنات ويجعله ف ميزان حسناتك يارب
ادعيلي بالله عليكى لاحسن النفسيه ف الارض
انهارده الجمعه يوم فضيل ادعيلي لعلها تكون ساعة استجابه

ياصباح الاخبار الحلوه .. شوفي انصحك قبل تدخلي 2 تدخلي واحد وتخليه ربع ساعه بعدين تخرجي واحد واتدخلي اثنين بسرررعه اضغطي كانك بتتبري الله يكرمك وهوا يدخل لو حرقك بعد ماتدخليه خرجيه ودخليه ثانيه حيبرد شويه وترى لو كحيتي برضه يدخل بسرعه
والله كلامك بيشجعنى كتير
بس بجد تعبت منه جدا وان شاء الله هجرب تانى
لما دا صعب كده اومال باقي الاحجام هعمل فيها ايه
دا انا عامله احجام تخض والله كل ماابصلها جسمى يقشعر واخاف
ربي يهونها وييسرها يارب

انا هقوم اصلي الظهر وارجع ان شاء الله تكونى عملتى الموضوع

دعواتكم والله انا بدعيلكم كلكم بكل صلاه

والله بحاول اكلمه كويس وهو قالب ف وشي والله انا صعبانه عليا نفسي كتير من معاملته ليا
يلا الحمدلله ربنا يهدى الاحوال

انا بطمن جدا والله لما بشوفك موجوده وبتردى سبحان الله شئ جوايا بيخلينى مرتاحه جدا اول مابشوفك موجوده
الله يحرمنا منك حبيبتى وتسلمى يارب ع وقوفك جنبي وجنب البنات ويجعله ف ميزان حسناتك يارب
ادعيلي بالله عليكى لاحسن النفسيه ف الارض
انهارده الجمعه يوم فضيل ادعيلي لعلها تكون ساعة استجابه
حبيبتي وانا والله اعزك واحس كاني عايشه معاكم هههههههههههه حاسه فيكي لانه كله مر عليا
بس ماابغى اسمع منك انه نفسيتك مو تمام ابغاكي على طول متفائله ومبسوطه عشان نفرح بسرعه
البسيله واتدلعي شويه وروحي احضنيه وقوليله محتاجتك تكون جنبي انا مالي الا انت ولما يجي يبغى ياكل روحي كلي معاه حتى لو ماعزمك عادي سوي نفسك من غير احساس هههههههه المهم الصقي فيه وترى الرجال مايقاوم جمال ودلع ولاصقه كمان

والله كلامك بيشجعنى كتير
بس بجد تعبت منه جدا وان شاء الله هجرب تانى
لما دا صعب كده اومال باقي الاحجام هعمل فيها ايه
دا انا عامله احجام تخض والله كل ماابصلها جسمى يقشعر واخاف
ربي يهونها وييسرها يارب
لا تخافي الباقي اسهل الصعب بس البدايه بعدين تتعودي ويصير عادي المهم كلهم امشي بنفس الطريقه اللي قلتلك عليها وان شاء الله تتسهل اهم شئ لو حسيتي الزيت ماتفع وقفي لاتضغطي كثير لانه الاحجام الكبيره اتوقع ماينفع بس زيت جربي ماراح تخسري شئ

انا هقوم اصلي الظهر وارجع ان شاء الله تكونى عملتى الموضوع

دعواتكم والله انا بدعيلكم كلكم بكل صلاه
الله يتقبل منا ومنك ويارب يفرج همومك ويشفيك ويرزقك بالطفل السليم المعافى عاجل غير اجل

بنات عملت الموضوع اتمنى يكون انا اخر وحده ارد هنا الباقي كله يحول للثاني عشان لاتنشتت بين هنا وهناك
الرابط http://www.niswh.com/vb/showthread.php?t=374409&p=8950601&posted=1#post8950601

اسواره وكل من شاركت في هذا الموضوع جزاكم الله خير وجعلها الله في ميزان حسناتكم الله يقدرنا ونكمل من بعدكم وباذن الله نقدر نخلص فئه كبيره من هذي المشكله

سبحانك اللهم وبحمدك اشهد ان لا اله الا انت استغفرك واتوب اليك

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى