مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

حكايتى مع الزواج

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

همس السنين

كملي بانتظارك على احر من الجمرررررررر

الحمد لله واخيرا صلح كمبيوتري والله افتقدتك كثير وطول هالمدة وأنا أفكر
وشلونها وكيفها مع زوجها وعيالها وش مسوية فيها الدنيا عساها بخير
طمنيني عنك حبيبتي

om_salma

يؤيؤيؤيؤيؤيؤ
غبت الفترة اللى فاتت وكنت بأقول فى نفسى زمانها خلصت وأنا مسافرة أرجع ألاقيكى إنتى كمان غايبة عن المنتدى ربنا يكرمك إن شاء الله وييسر لك ضم أطفالك لأمك ويكفيكى ويكفى عيالك شر أبوهم وأهله ويحفظك وزوجك وعيالكم بخير وسعادة وهناء وسامحينى الفترة اللى جاية ممكن ما أقدرش أدخل غير نادرا لأن عندى إمتحانات وجدا مشغولةوبعدها مسافرة لمدة خمس أيام إن شاء الله بس كل ما ألاقى فرصة أدخل أتابع حتى لو من غير رد تقبلى خالص دعواتى بالتوفيق لكى ولأولادك ولك من تحبين.

مرحباالغالية,,الله يعينج ويقويج ,,
برايي مايقول انج رفعتي راسه إلا بعد ماتاكد من صحة اختياره لج وشاف اخلاقج الحلوة وشخصيتج وشاف نظرات الحب من عيون اللي حواليج لج وشلون قدرتي تكسبين قلوبهم...الله يسخره لج ويهنيكم ابعض,,
طمنينا عنج وعسي المانع خير,,,

بسم الله ما شاء الله تبارك الله ولا حول ولا قوة الا بالله

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عضوة جديدة معاكم
وده اول رد لي فى المملكة الجميلة الرائعة دى
حبيت ارد بس على اللى بيقولوا ان القصة موش واقعية وانها من وحى الخيال
سبحانك يا ربى ولله فى خلقه شئون
يعنى اولا فى حد يبتلى نفسه بكل ده ويدعى على اساس انه حقيقى وهو تاليف؟
ليه يعنى ايه الفايدة المرجوة من كده وهينول ايه؟
وثانيا للى بيقولوا ازاى هى فاكرة احداث كده من 18 سنة والله لو من 100 سنة اللى عانى وتعب واتعذب موش ممكن ابدا مرور الايام والسنين ينسيه اللى اذوه والمواقف اللى مر بيها ولا يمكن ابدا ينسى التفاصيل اللى غيرت مجرى حياته ولا احساسه بالظلم والالم ساعتها وكل حاجة فيها وده من نعم ربنا عشان ميتكررش الغلط تانى ونتعلم من اخطاءنا ومن التجارب المؤلمة وعشان نكون اقوى فى الحياة ومنتخدعش تانى فى البشر وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم وربنا بيبتلى من يحب من خلقه وان مع العسر يسرا
وثالثا حتى لو كانت دى رواية خيالية اسطورية اغريقية ميتافيزيقية مع انها واقعية جدا ليا ولناس كتير
فهى برده مفيدة لاقصى درجة وكفاية اللى قروها وادتهم امل فى الحياة وكفاية اللى الهمتهم لحل مشكلاتهم وكفاية اللى اتعلموا منها الصبر وكفاية اللى اتعرفوا من خلالها على اليجنت ليدى وكفاية ان القصة كلها عبر وحكم وتجارب وكفاية كمية الدعوات الجميلة اللى الملكات والاميرات دعوها ل :icon26:اليجانت ليدى:icon26: وكفاية انه الملايكة هترد عليهم ولكم بالمثل وكفاية ان كل واحدة قرت القصة حست بتيار من القوة والثقة بالله وف نفسها وفاقت من حزنها وقررت تتغير وتحاول وتناضل عشان حقها وحق اولادها وحجات كتير اوى اوى اوى وبعد كل التنظيم ده والتعب فى الكتابة والرقى فى الاسلوب واجترار الذكريات الاليمة عشان خاطر العضوات والزائرات يستفيدوا وفى المقابل كلام غريب عجيب مستفز
موش عارفة انا نسيت ايه تانى ومقلتوش هههههههه فكرونى اصلى بتغاظ موش عارفة ايه ده
وضحكتنى احب الصبر والله عسل هى اكتر واحدة مستعجلة على القصة والاختصار ههههه مع انه اجمل ما فى القصة التفاصيل اللى فيها الفايدة ومشاركة الاحاسيس مع :icon26:اليجانت ليدى:icon26: فى كل موقف فى القصة وانا فى قمة الحزن ان القصة هتخلص اتعلقت بالاحداث خاصة الجميلة السعيدة اللهم ديمها يا رب ويا بنات موش تستعجلوا هى عندها بيت واولاد وزوج والحمد لله على وصول والدتك بالسلامة يا :icon26:اليجانت ليدى:icon26: ومسئوليات كتيرة الله يعينها عليهم ويمكن النت يفصل احيانا او الجهاز يكون محتاج تصليح او اى ظرف ربنا معاها يا رب
رغااااااااية موت معلش بس نفسى اكتب كتير اوى ولسه فى ردود كتير جاية ان شاء الله بس معلش اللى خطر على بالى دلوقتى وانا والله من اول ما فتحت الموضوع مسبتوش الا لما خلصته كلللللللللله اللهم لك الحمد والشكر...:icon26::icon26::icon26:

أم لارا.

ماشاء الله تبارك الله عليكي
شخصيتك رائعه وصبرك اروع
الله يعوضك عن كل اللي شفتيه
وكلنا اتعلمنا كثير من قصتك وننتظر التكمله
البنات اللي يقولوا القصه تاليف
وبعدين يقولوا احنا مااسأنا الظن
ايش معنى ان انسانه تقول القصه صارت لها وتقولوا خيال؟؟
مو معناها اتهام بالكذب
والاتهام بالكذب اساءة ظن واللي مو مقتنع بالاحداث مافي داعي يسوي لنا زحمه
لازم في كل منتدى مجموعه تمشي عكس التيار
بالعكس انا شايفه الاحداث قمة في الواقعيه بالعكس في ناس صار معاهم اكثر واكثر
الواحد ماصار يستغرب شي في الدنيا

تحقق حلم

وينك طاااااااااااااااااااااااااال صبري وشكله بينفذ وأنا ما كملت القصه الله يسهل أمركم ويوفق عيالك بالإختبارات ويشدكم بالعافيه تقبلي تحياتي يالغاليه ولا تأخرين علينا كملي0

يااااااااااااااااااااه مابق تكملت الحكايه
):
متشوقه اشوف الحلقه الاخيره

اتفاءل اذا شفت وحده تنتهي نهايه سعيده
لاني كل حياتي بؤس ومازلت انتظر الفرج

صباحك جوري...

الله يعافيك ذلتينا ذل
وماتكتبين الا مواقف قصيره

تكفين قولي نهايته وخلصينا

مليناااااا بليززز

ترجو انك تكتبينها مره وحده

لك ودي وعبق وردي

مشاااارق

Active member
سوف يتم إقفال الموضوع لتجاوزه الألف رد وبإمكان صاحبة الموضوع فتح موضوع آخر لإكمال القصة ..... بارك الله فيكن ....

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى