مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

التشنج المهبلي _صعوبة اتمام الجماع للزوجات العذراوات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Maryoomaa

10% مرررررره كثير بصراحه مااستخدمته بس طالما عرفتي مشكلتك ابدئي بالموسعات احسن لك

أنا مش بيتباع عندي الموسعات في مصر و عارفة جوزي صعب يقتنع اني اجيبها لأنه أصلا مش عايز حتي يعترف اني مريضة بيقولي بلاش اقول مرض و نجرب البنج و هيمشي الحال .. بس أنا حاسة البنج دة مش حل دائم و اني لازم اعالج الخوف الأول و الأهم و الله اعلم

Maryoomaa

و عايزة أعرف انا حتي لو افنعته اشتري الموسعات دي ازاي استخدمها و أنا عذراء ؟!

و عايزة أعرف انا حتي لو افنعته اشتري الموسعات دي ازاي استخدمها و أنا عذراء ؟!

شوفي مسئلة انك تشتري الموسعات شويه صعبه لانه بعض الدول ماتوافق عليها بس اغلب البنات استخدمو الشموع وفرش الميك اب بالنسبة لغشاء البكاره اغلبنا انفض مع التمارين بس في حالات قليله ماينفض وبعد التمارين ينفض في الجماع هذا شئ بيد رب العالمين بس زوجك لازم يدري عن التمارين ولازم يوقف معاكي ويشجعك اذا مو مقتنع اصبري عليه جربي كل اللي تقدري عليه مخدر مزلق خليه يحاول يدخل اصباعه اييي شئ لين هوا يجي من نفسه ويقولك اتمرني

وعلى فكره استخدام البنج يختلف حسب بشرتك انا سببلي حساسيه وانتفخت المنطقه بس حوريه تستخدم نفس المخدر وناسبها اسمه بريلا5% يارب تلقيه في مصر

لاتفكري فيها وهيا حتنزل ..
لا الحمد لله مافي خوف بس مشكلتي مااستغنى عن المزلق ابداا
الحمدلله ربي يبعد عنك الخوف طوال حياتك المشكله انى سمعت ان المزلق بيعوق حركه الحيوانات المنويه وبياخر الحمل مش عارفه صح ولا لا بس بيقولو في انواع بتستعمل ممكن تحمل عادي والله اعلم
عاوزه اقولك جربي زيت الزيتون بدل المزلق يمكن ترتاحى اكتر عليه الغرض اللي عاوزه افهمهولك ان المزلق بيكون تقيل وتقله دا بيعيق حركه الحيوانات المنويه لكن الزيت سائل مش زي المزلق واسالي برضو قبل ماتستخدمى اى شئ راجعى طبيبه نسائيه بخصوص المزلق والله يوفقك يارب ويرزقك احلى اطفال

أنا كمان عندي نفس المشكلة .. أنا من مصر و متجوزة بقالي 4 شهور و روحت لدكتورة و قالتلي ابطل دلع و الكلام دة و كتبتلي ع مخدر Xylocaine pump spray 10% استخدمه قبل الجماع و انه بيعمل حرقان بسيط و مش هحس حاجة بعدها ..
أنا اشتريته بس لسامش جربته لو حد جربه و جاب نتيجة ياريت تقولي و تفرحني

و ادعوووولي
مريومه حبيبتى اهلا بيكى انا كمان مصريه ياقمر
انا مش عاوزه احبطك بس صدقينى مشكلتنا تشنج مهبلي مش الضيق والغشاء
انا عملت زيك اشتريت البنج زيلوكين بامب اسبراي 10٪ وجربته ومانفعش هو خدر وكل حاجه بس المشكله فيا انا ودى لازم لها تمارين عشان تعودى المنطقه ع انها يدخل فيها اي شئ فنصيحه منى بلاش تجربي الجماع بكده عشان ماتيأسيش وتخافى بزياده اعملي تمرينات بالموسعات الاول وان شاء الله هتتحل مشكلتك وانا هشجعك وهتواصل معاكى ع طول باذن الله

أنا مش بيتباع عندي الموسعات في مصر و عارفة جوزي صعب يقتنع اني اجيبها لأنه أصلا مش عايز حتي يعترف اني مريضة بيقولي بلاش اقول مرض و نجرب البنج و هيمشي الحال .. بس أنا حاسة البنج دة مش حل دائم و اني لازم اعالج الخوف الأول و الأهم و الله اعلم
حبيبه قلبي كلامك سليم 100٪ المشكله فعلا خوف وتشنج ودا لازم بعون الله ثم التمارين نكسره
مش لازم تطلبيها الموسعات اعمليها انتى بنفسك هاتى عجينه سيراميك وشكليها انتى بنفسك بداية من اصغر مقاس بحجم الاصبع لحد اكبر مقاس وخليه اكبر من العضو نفسه يعنى اعملي 6 مقاسات مثلا واتمرنى عليهم بالتدريج والمقاس الواحد اتمرنى عليه يومين عشان العضله تاخد ع دخول الموسعات
طبعا هتشترى قفازات طبيه وانتى عندك البنج والمزلق الطبي
وابدائي التمارين وانا هبدا بعدكم منتظره الدوره مش عاوزه تنزل معرفش مالها
المهم ابدئي وطمنينى وفهمى جوزك براحه ان دا مرض عند بنات كتير وكلهم تشافو بامر الله ولسه البقيه
بس دايما استغفرى وانتى بتعملى التمارين وانتى بالمطبخ وانتى بتعملى اى شئ خلي لسانك دايما يستغفر وان شاء الله مشكلتك هتتحل وتعيشي اجمل حياه مع زوجك ويرزقكم الذريه الصالحه يارب
عارفه انا رغيت كتير بس والله عاوزه اشجعك عشان تنتهى من المشكله دى مش عاوزاكى تكونى زيي انتى لسه عروسه ولازم تتمتعى بحياتك وربنا يوفقك يارب ياحبيبتى

وعلى فكره استخدام البنج يختلف حسب بشرتك انا سببلي حساسيه وانتفخت المنطقه بس حوريه تستخدم نفس المخدر وناسبها اسمه بريلا5% يارب تلقيه في مصر
صح كلامك فعلا انا جربت كذا نوع مخدر في اللي عملى حرقان واحمرار وورم كمان وفي اللي كان عادى
بس الزيلوكين بانواعه كويس واامن للمهبل لان وصفتهولى طبيبه نسائيه هو بس بيحرق بس لثوانى ف الاول وبعدين بيتخدر المكان عادى
انما املا 5٪ كريم جربته وياريتنى ماجربته خلانى والله المكان ورم وفضلت 3 ايام مش طايقه اى حاجه تلمسه

احلام س فينك اليوم حبيبتى طمنينا عنك عملتى ايه بالتمارين
يارب تبشرينا قريب انك تشافيتى تماما باذن الرحمن

احلام س

انا موجوده بس جوالي معلق معايا وكل ما اكتب وارسل مايرضى يرتسل المهم الي عنده كتاب يكتب لنا مقتطفات منه ونكون له من الشاكرين
طبعا جربت مزلق وحرقني ومارضى يدخل ااموسع حسيت انه مسدووود وجاتني افكار شيطانيه قلت مافي امل اصلا موسع 6 اصغر من عضو زوجك بكثييير لاتتعبي ولاحاجه وجلست ابكي لانه فعلا احس انه في جداد جو الرحم استعذت بالله من الشيطان وقمت صليت ركعتين ودعيت بلا اله الاانت سبحانك اني كنت من الظالمين هذي دعوة اقسم الرسول عليه السلام ان مافي احد يدعو بها الا فرج الله عليه وقريت ايه الكرسي والمعوذات وتوكلت على ربي ورحت مره ثانيه اجرب بس بدون مزلق لان المزلق حرقني كثير عند اادكتورة وجلست اقول اشمعنى عند ااكتورة دخل وايش معنى البنات ماشاء الله يدخل معاهم وجلست استغفر وادخل ويجي الم وحرقان اوقف اشوي يختفي الالم واكمل واستغفر واخييييييرا دخل بفضل الله وحده

احلام س

الي زوجها مو راضي نفس معاناتي جلست كم شهر وانا اقنعه واحاول معاه لكن ماكان راضي يقول ايش وضيفته هو وبفضل الله ربي سخره وخلاني اروح انتي ادعي وقوليله انك مو الوحيده في بنات غيرك كثير وتشافو وربي يفرج همك

انا موجوده بس جوالي معلق معايا وكل ما اكتب وارسل مايرضى يرتسل المهم الي عنده كتاب يكتب لنا مقتطفات منه ونكون له من الشاكرين
طبعا جربت مزلق وحرقني ومارضى يدخل ااموسع حسيت انه مسدووود وجاتني افكار شيطانيه قلت مافي امل اصلا موسع 6 اصغر من عضو زوجك بكثييير لاتتعبي ولاحاجه وجلست ابكي لانه فعلا احس انه في جداد جو الرحم استعذت بالله من الشيطان وقمت صليت ركعتين ودعيت بلا اله الاانت سبحانك اني كنت من الظالمين هذي دعوة اقسم الرسول عليه السلام ان مافي احد يدعو بها الا فرج الله عليه وقريت ايه الكرسي والمعوذات وتوكلت على ربي ورحت مره ثانيه اجرب بس بدون مزلق لان المزلق حرقني كثير عند اادكتورة وجلست اقول اشمعنى عند ااكتورة دخل وايش معنى البنات ماشاء الله يدخل معاهم وجلست استغفر وادخل ويجي الم وحرقان اوقف اشوي يختفي الالم واكمل واستغفر واخييييييرا دخل بفضل الله وحده
حبيبتى والله انى قاعده افكر فيكى وادعيلك ربي ييسر لك خطواتك
تمام كده ماشاء الله عليكى عندك عزيمه واصرار خليكى دايما كده
الشيطان الرجيم بيحاول يحطمك ويخليكى تحسي ان مفيش امل بس الامل كله بيد رب العالمين استغفرى دايما واستمرى ع حماسك وربي ييسرلك يارب امورك وتتشافي باسرع وقت

Maryoomaa

حبيبه قلبي كلامك سليم 100٪ المشكله فعلا خوف وتشنج ودا لازم بعون الله ثم التمارين نكسره
مش لازم تطلبيها الموسعات اعمليها انتى بنفسك هاتى عجينه سيراميك وشكليها انتى بنفسك بداية من اصغر مقاس بحجم الاصبع لحد اكبر مقاس وخليه اكبر من العضو نفسه يعنى اعملي 6 مقاسات مثلا واتمرنى عليهم بالتدريج والمقاس الواحد اتمرنى عليه يومين عشان العضله تاخد ع دخول الموسعات
طبعا هتشترى قفازات طبيه وانتى عندك البنج والمزلق الطبي
وابدائي التمارين وانا هبدا بعدكم منتظره الدوره مش عاوزه تنزل معرفش مالها
المهم ابدئي وطمنينى وفهمى جوزك براحه ان دا مرض عند بنات كتير وكلهم تشافو بامر الله ولسه البقيه
بس دايما استغفرى وانتى بتعملى التمارين وانتى بالمطبخ وانتى بتعملى اى شئ خلي لسانك دايما يستغفر وان شاء الله مشكلتك هتتحل وتعيشي اجمل حياه مع زوجك ويرزقكم الذريه الصالحه يارب
عارفه انا رغيت كتير بس والله عاوزه اشجعك عشان تنتهى من المشكله دى مش عاوزاكى تكونى زيي انتى لسه عروسه ولازم تتمتعى بحياتك وربنا يوفقك يارب ياحبيبتى

امين حبيبتي و يسعدك دايما يارب و لأ مش رغيتي بالعكس بتشجعيني ربنا يخليكي :)
أنا مش عارفة ايه عجينة السيراميك دي بصراحة

Maryoomaa

الي زوجها مو راضي نفس معاناتي جلست كم شهر وانا اقنعه واحاول معاه لكن ماكان راضي يقول ايش وضيفته هو وبفضل الله ربي سخره وخلاني اروح انتي ادعي وقوليله انك مو الوحيده في بنات غيرك كثير وتشافو وربي يفرج همك

النهاردة اتشجعت و قعدت اتكلم معاه هو مستغرب الفكرة و مش متخيلني فيها و بيقولي نمشي ع كلام الدكتورة و نستخدم البنج بس وضحتله ان في كتير استخدموه و ماكنش علاج نهائيي المهم اني قالي لو مش ظبط البنج اعمل اللي انا عايزاه .. و ان شاء الله اما اجربه هشتري حبوب ريلاكسون اللي بتقولوا عليها و لو كانت كويسة هاجي اقولكم ع طووول و ربنا يكون في عوننا و عون أزواجنا و يساعدنا و يقوينا

Maryoomaa

صح كلامك فعلا انا جربت كذا نوع مخدر في اللي عملى حرقان واحمرار وورم كمان وفي اللي كان عادى
بس الزيلوكين بانواعه كويس واامن للمهبل لان وصفتهولى طبيبه نسائيه هو بس بيحرق بس لثوانى ف الاول وبعدين بيتخدر المكان عادى
انما املا 5٪ كريم جربته وياريتنى ماجربته خلانى والله المكان ورم وفضلت 3 ايام مش طايقه اى حاجه تلمسه

طب قوليلي فادك البنج النوع دة في الايلاج ولا ملوش فايدة ؟؟

امين حبيبتي و يسعدك دايما يارب و لأ مش رغيتي بالعكس بتشجعيني ربنا يخليكي :)
أنا مش عارفة ايه عجينة السيراميك دي بصراحة
هى بتتباع بالمكتبات اللي يتبيع الادوات المكتبيه بصى ممكن تستبدليها بالصلصال انا جبت الادوات وبرضو مالقيتش عجينه السيراميك هنا ف الامارات لان انا عند زوجى
جيت شموع وجبت صلصال وقفازات طبيه
ناويه باذن الله انى اعمل تعديل للشمعه بالصلصال يعنى اظبط شكلها من فوق ع شكل العضو بس بمقاسات اصغر ف اكبر ف اكبر وهكذا واسيبها ف الهوا تنشف وهتكون صلبه ان شاء الله
انا جبت الطريقه دي من بنت ف منتدي تاني جزاها الله خير ربنا اكرمها بالشفاء وخلفت كمان ماشاء الله ومنتظره الدوره تنزل وتخلص وبعدها ببدا ان شاء الله

طب قوليلي فادك البنج النوع دة في الايلاج ولا ملوش فايدة ؟؟
مش عاوزه احبطك بس بصراحه ملوش فايده لان المشكله عندى تشنج وخوف مش الم خالص عشان كده لازم التمارين لانها بتشيل حاجز الخوف اللي جوانا

احلام س

بنات زوجي لفلف الصيدليات كلها حتى حق الاطباء والدولي وكل مكان مافي وراح جابلي بريلا 5
% هل في احد جربه اخاف يحرقني انا مخليه البنج احتياط عشان لو ماقدرت احط منه للاحجام الكبيرة وهل هو افضل او لوكين

بنات زوجي لفلف الصيدليات كلها حتى حق الاطباء والدولي وكل مكان مافي وراح جابلي بريلا 5
% هل في احد جربه اخاف يحرقني انا مخليه البنج احتياط عشان لو ماقدرت احط منه للاحجام الكبيرة وهل هو افضل او لوكين
احلام حبيبتى اه في بنات استخدموه وارتاحو عليه وان شاء الله ماتحتاجيه خالص

مرحبا يابنات ،،
اخباركم ان شاء الله بخير ،،

انا خلصت الدوره وجلست اتمرن اليوم وامس ومااحس بأي خوف بالعكس علطول دخلته ،، وصرت اللحين اتمرن على حجم كبيررر تقريبا اكبر من العضو بشوي واحس فيه الم بس اتحمل وادخله ،، المشكله قبل اذا جاء زوجي مااقدر ادخل ولا شي بسيط هالشي محيرني وقاهرني ليييه مااتحمل ،،

الله يسهل علي وعليكم يابنات ،، يالله ياحلوين خلونا نشد الهمه ونخلص من هالكابوس اللي مزعجنا ونعيش احلا حيااااه ،،

زوجه عادل. وينننك طمنينا عنك ،،،

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى