مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

التشنج المهبلي _صعوبة اتمام الجماع للزوجات العذراوات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
مرحبا يابنات ،، شخباركم ،،، ان شاء الله بخير ،،

اختي ""يارب فرج "" الف الف الف مبروك الله يجعله سنه حلوه يارب الله يسعدك وين ماكنتي ،،

عقبال البنات ياااارب ،،

بنات متضايقه شايله هم الموضوع ودي يخلص بسرعه ،، تدرون وش مشكلتي !! ان كل الناس عارفين بموضوعي ،، اهلي واهل زوجي كلهم عارفين ماصار لي وجه اروح لاهل زوجي احسهم كلهم يلوموني وخصوصا ام زوجي ،، وكل شي يهون الا زوجي والهم اللي فوق راسه صار يتكلم وهو نايم من كثر مايفكر ،،

يارب يااااارب يااارب تفرج همي وهم كل بنت عنده هالمشكله ،،
ياحبيبتى والله حاسه بيكى لان الحال من بعضه بس انتو ليه عرفتو اهلكم كنتو قولتو انه خلاص عشان هما كده هيوتروكى بنظراتهم ولومهم ليكى عالعموم سيبك منهم وطلعيهم من دماغك خالص واتمرنى وركزى ف تمارينك وبس وان شاء الله تتشافى وبنفس الشهر تحملى باذن الرحمن يارب يجى شهر رمضان وانتى تكونى تشافيتى وحامل ان شاء الله
يارب ييسر امرك وامرى وكل البنات يارب
انتي بتتمرنى دلوقتى ولا لسه مابداتى ؟

احلام س

ياحبيبتي ياشموع ربي يفرج عليك وعلى الجميع امن يجيب دعوة المظطر اذا دعا اي مظطر حتى لو كان كافر ربي استجاب لابليس يوم قال انظري ليوم يوعدون كيف احنا المسلمين الموحدين والله ان فرج الله قريب بس ابليس يحاول يحبطنا عجز ابليس ان يعبده المصلون في جزيرة العرب لاكن مايأس ان يفرق بين الزوجين اتوكلي على الله وادعي وابكي وقولي يارب ان مظطر ه ومالي غيرك رب محد قادر على رفع بلائي الا انت يارحيم ارحمني وفرج همي واشرح صدري ويسر امري وكن لي معين اللهم ياولي نعمتي وملاذي عند كربتي اجعل ما اخشاه على قلبي بردا وسلاما كماجعلت النار بردا وسلاما على ابراهيم ربي يسمعنا منكم جميعا خبر حلو ويارب يسهل امري وامر كل المسلمين

كلامك جميل احلام س ربنا يسمع منك يارب
يارب ييسرها عليكى ياشموع وعلينا جميعا والله حبيبتى ان شاء الله هتفرج انا متفائله خير ان هيجى الشهر الفضيل وكلنا متشافين باذن الله

ياااارب الله يسهل الامر ،،

حتى انا متفائله ان عيد هالسنه بيكون عيدين ورمضاني احلا رمضان بإذن الله ،،

انا اللحين موقفه التمارين لحد ماتخلص الدوره وارجع اتدرب ثاني ،،

يالله استنوا البشاره قررريب ??

ياااارب الله يسهل الامر ،،

حتى انا متفائله ان عيد هالسنه بيكون عيدين ورمضاني احلا رمضان بإذن الله ،،

انا اللحين موقفه التمارين لحد ماتخلص الدوره وارجع اتدرب ثاني ،،

يالله استنوا البشاره قررريب 
يارب اللهم امين
ان شاء الله حبيبتى تبشرينا بالخير كله وانا بعدك ان شاء الله وباقي البنات

احلام س

السلام عليكم حبوبات الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات بعد مشاكل عديده رحت للدكتوره اول جلسه وقلت لها ان زوجي مايبغاني اجيكي اكتبيلي الموسعات عشان ادرب بالبيت وماقصرت كتبتلي اياها وكتبتلي مزلق وبنج جل ومالقيته في الصيدليه عندهم ولالقيته في النهدي وماني عارفه فين الاقيه والحمدلله دخلت اول موسع وثاني موسع عندها وجلست ابكي من قبل لاتدخل شيء ولمان دخل من جد حسيت هم وانزاح وحسيت اني بطير من الفرحه والحمد لله من قبل ومن بعد ادعولي ان الموسعات الباقيات تدخل احسها كبيرة يارب فرج علينا جميعا اما بالنسبه للبنج ايش استخدمتم من بنج وهل تدخلوه جو او بس برى وهل يسبب لكم حساسيه لاني زمان جربت بنج كنت احاول مع زوجي سبب لي حكه وحساسيه وتعبت منه كم يوم ياليت تكتبولي ايش استخداماتكم للبنج وشكرا

السلام عليكم حبوبات الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات بعد مشاكل عديده رحت للدكتوره اول جلسه وقلت لها ان زوجي مايبغاني اجيكي اكتبيلي الموسعات عشان ادرب بالبيت وماقصرت كتبتلي اياها وكتبتلي مزلق وبنج جل ومالقيته في الصيدليه عندهم ولالقيته في النهدي وماني عارفه فين الاقيه والحمدلله دخلت اول موسع وثاني موسع عندها وجلست ابكي من قبل لاتدخل شيء ولمان دخل من جد حسيت هم وانزاح وحسيت اني بطير من الفرحه والحمد لله من قبل ومن بعد ادعولي ان الموسعات الباقيات تدخل احسها كبيرة يارب فرج علينا جميعا اما بالنسبه للبنج ايش استخدمتم من بنج وهل تدخلوه جو او بس برى وهل يسبب لكم حساسيه لاني زمان جربت بنج كنت احاول مع زوجي سبب لي حكه وحساسيه وتعبت منه كم يوم ياليت تكتبولي ايش استخداماتكم للبنج وشكرا
ماشاء الله عليكى احلام جميل جدا انك انجزتى موسعين بيوم واحد ان شاء الله تتشافين باسرع وقت
المخدر فعلا بيعمل حرقه بسيطه شويه بس بتروح بعدها انصحك لو استخدمتيه هاتى غسول مهبلي اسمه سيتيال استعمليه بعد كل تمرين عشان يحميكى من اى التهاب او حساسيه لاقدر الله
بالنسبه لاسماء البنج اللي بتستخدم زيلوكين اسبراي او جل هاتى 10٪ او جل 2٪ دا حرقته بسيطه اوعى تجيبي املا ابدا دا بيعمل حساسيه جامده وممكن اصلا بلاش تستخدمى مخدر وكفايه مزلق طبي عشان ماتتعوديش عالمخدر ويارب ييسرلك امورك يارب ع خير وتتشافي ف اقرب وقت بس ادخلى احكيلنا عملتى ايه عشان اتشجع مثلك وابدا وانا هدخل يوميا واتابع اخبارك واشجعك ان شاء الله انا بس منتظره الدوره تجى وبعدها ابدا تمارين ع طول

احلام س

الحمد لله وربي فرحانه انه دخل وانا انتظر زوجي يجيب البنج عشان اجرب ااموسع 3 مع ان الدكتورة قالتلي كل موسع ادرب عليه يومين وفي اليوم 4مرات بس انا ابغى اخلص بسرعه عشان ارتاح يارب فرج علينا جميعا

احلام س

بس بدون مخدر احس صعب لكن المخدر بس مؤقت لحد ماتتمرن العضله على ااموسعات الله يسهل عليك وعلى الجميع ويارب تتشافي وتبشرينا وكل الحلوات يبشرونا بشفائهم وحملهم يارب

welcome_2014

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مبروك للبنات اللي تشافو ويارب عقبال حملكن جميعا يارب وعقبالي اتشافى مثلكم انا وباقي البنات قولو آمين

احب اعرفكم بنفسي انا اسمى ياسمين من مصر ومتزوجه من 7 سنين ولحد الان ماصار اى جماع بينى وبين زوجى وهو الله يخليه ليا صابر عليا كتير
اول سنه زواج عملت فض للغشاء عند دكتوره بتخدير كامل وبرضو محصلش جماع نهائي
ومخليناش دكتوره ف مصر الا لما روحنا ليها وطبعا كلامهم كله احباط وتدمير للنفسيه زياده وطبعا اهلي واهله مايعرفوش شئ عننا
وتالت سنه عملت عمليه توسيع وياريتنى ماعملتها ندمت جدا انى عملتها وبرضو ماصارش جماع
نسيت اقولكم ان زوجى بيشتغل بالامارات وبينزلى ف السنه شهرين بس
بعد عمليه التوسيع سافرت له الامارات وقعدت سنه هناك ورحت لدكاتره كتير وطبعا كلهم يقولولى انتى بتدلعى وهو لازم يأدبك ويطلقك وكلام يحرق النفسيه والدم كتير
رابع سنه قولنا نعمل حقن مجهرى عشان نخلف والعلاقه نشوف حلها بعدين والغريبه انى عادي بسمح للسونار انه يدخل فيا بس بصعوبه شويه وجوزى ياعينى عليه بقا يقولى اشمعنى انا اللي رافضانى وماكنتش اعرف اصلا انى عندى تشنج مهبلي ولا اسمع عنه وكنت متخيله انى انا بس اللي كده المهم عملت الحقن المجهرى وفشل وخامس سنه كررنا قصه الحقن المجهرى وربنا مااردش وفشل برضو ودخلت ف دوامه التكيسات ووزنى زاد من المنشطات وبقت المشاكل عندى لا حصر لها والحمدلله ع كل حال لحد ماكنت ابحث ف النت ع حل لمشكلتى وعرفت يعنى ايه تشنج ودخلت هنا وقرات قصص البنات وكلهم تشافو ماشاء الله ولقيت احلى صحبه هنا كلهم بيشجعو بعض ع الشفاء من التشنج

حاليا بقا انا عند جوزى ف الامارات وجبت الشموع مؤقتا
لاننا تواصلنا مع الموقع اللي بيبيع مجموعه الموسعات بس زوجى خايف لايكونو نصابين حد يابنات اتعامل معاهم وطلعو كويسين وياريت تقولولى بتدفعو الفلوس ازاي وبتوصل بسرعه الموسعات ولا بتاخد وقت
اسفه ع الاطاله بس حبيت افضفض معاكم شويه واعرفكم حكايتى

السلام عليكم اختي الكريمة

انا زوجتي مازالة تعاني من الموضوع وصارنا متزوجون 7 اشهر بصراحة جربنا كل شيئ ولاكن لم اكل ولا امل الى ان وجدة الموسعات المهبلية مع الكتاب بالغلة العربية
الذي هو افضل من رائع بصراحة وانصحكي بشرائة وسوف اشتريناه من شهرين تقريباً والحال اصبح افضل من قبل لم يتم الجماع بعد ولاكن في تحسن كبير جداً
اصبحنا متفألين
اذهبي الى الموضوع واشترية من هنا www.vaginismus.com/ar/faqs/vaginismus-questions/what-is-vaginismu
وتوكلي على الله اشترينا الكتاب ووصل والحمدلله

اقرائي الكتاب جيداً وطبقي الخطوات وانشاء الله خير والله افرج عنا وعنكم وبفرحنا ويفرحكم
تحياتي

الحمد لله وربي فرحانه انه دخل وانا انتظر زوجي يجيب البنج عشان اجرب ااموسع 3 مع ان الدكتورة قالتلي كل موسع ادرب عليه يومين وفي اليوم 4مرات بس انا ابغى اخلص بسرعه عشان ارتاح يارب فرج علينا جميعا
حبيبة قلبي حاسه بيكى والله انك عاوزه تخلصى باسرع وقت بس نصيحتى اسمعى كلام الدكتوره خليكى ع كل موسع يومين عشان تنتهى نهائيا من الخوف اللي جواكى بلاش الاستعجال صدقينى عشان ف النهايه تلاقي نتيجه كويسه ويتم الجماع كاملا ع خير ان شاء الله مافرقتش والله كتير انك تتمرنى يومين ع الموسع ان شاء الله مش هيخلص الشهر الا وانتى متشافيه تماما قلبي حاسس بكده والله

بس بدون مخدر احس صعب لكن المخدر بس مؤقت لحد ماتتمرن العضله على ااموسعات الله يسهل عليك وعلى الجميع ويارب تتشافي وتبشرينا وكل الحلوات يبشرونا بشفائهم وحملهم يارب
في ناس كتير استمرت بس عالمزلق بدون مخدر وفى ناس استعملت زيت الزيتون بدل المزلق الطبي وشكرو فيه جدا وساعدهم كتير ع اجتياز الازمه
طيب انتي الموسعين رقم 1&2 الدكتوره استعملت معاكى فيهم مخدر ولا بدون يااحلام ؟

السلام عليكم .. اعتذر لان ليا كم يوم مادخلت

شموع انا حاسه انه انتي قبل رمضان حنفرح فيكي بس انصحك اللي يصير في بيتك مايطلع لاي انسان في الدنيا خاصه علاقتك مع زوجك انتو ها المره غلطتو وعرفو مشكلتكم اتمنى تكون عبره عشان ماتعيدوهاويارب يفرح قلبك وتكسري عينهم

احلام كلامك يعجبني جداا مريييح وبالنسبه للموسعات انا دكتوره تماني ماكانت تستخدملي بنج وكلنا من غير بنج انصحك ابدئي بالمزلق وبس اول ماتدخليه يحرق شويه بس ثواني ويروح ولاتستعجلييي وانصحك اذا جيتي تبدئي في حجم جديد تدخلي القديم اول كذا لما تدخلي الاكبر حتحسيه يتزحلق معاكي ولاتقولي احس الحجم كبير لانه بكره بتولدي ان شاء الله وبينزل منك طفل اكبر من الموسع لاتحبطي نفسي بدا الكلام اذا مصرررره على موضوع المخدر استخدمي ريالوكين 2% وانت لفيت جده كلها مالقيته بس قالولي موجود في صيدليه الاطباء المتحدون بس مارحت ..

ياسمين بشريني عامله ايه نزلت الدوره ولا لسى ؟؟

السلام عليكم .. اعتذر لان ليا كم يوم مادخلت

شموع انا حاسه انه انتي قبل رمضان حنفرح فيكي بس انصحك اللي يصير في بيتك مايطلع لاي انسان في الدنيا خاصه علاقتك مع زوجك انتو ها المره غلطتو وعرفو مشكلتكم اتمنى تكون عبره عشان ماتعيدوهاويارب يفرح قلبك وتكسري عينهم

احلام كلامك يعجبني جداا مريييح وبالنسبه للموسعات انا دكتوره تماني ماكانت تستخدملي بنج وكلنا من غير بنج انصحك ابدئي بالمزلق وبس اول ماتدخليه يحرق شويه بس ثواني ويروح ولاتستعجلييي وانصحك اذا جيتي تبدئي في حجم جديد تدخلي القديم اول كذا لما تدخلي الاكبر حتحسيه يتزحلق معاكي ولاتقولي احس الحجم كبير لانه بكره بتولدي ان شاء الله وبينزل منك طفل اكبر من الموسع لاتحبطي نفسي بدا الكلام اذا مصرررره على موضوع المخدر استخدمي ريالوكين 2% وانت لفيت جده كلها مالقيته بس قالولي موجود في صيدليه الاطباء المتحدون بس مارحت ..

ياسمين بشريني عامله ايه نزلت الدوره ولا لسى ؟؟
تمام كلامك الله يفرج علينا عين العقل
انا لسه والله مانزلت المفروض كانت تنزل يوم 8 ولسه مانزلتش لحد الان وتعبانى جدا عدم نزولها دا ومش عاوزه ابدء اى تمرين عشان مااتوقفش لما هى تجى عشان كده منتظراها تنزل وتخلص وابدء باذن الرحمن انا متفائله خير والله بعون الله ثم وقوفنا مع بعض راح كلنا نجتاز هذه المشكله وتنحل ع خير ان شاء الله
طمنينى عنك كيف احوالك الان لسه في خوف ولا خلاص؟

ياريت يابنات تدخلو ع طول وتطمنونا حتى البنات اللي تشافت ياريت تدخل وتشجعنا ع التمارين والاستمرار فيها
اتمنى من الله ان يمن بالشفاء عليا وعلى احلام وشموع وكل واحده لسه مااتشافت وان يرزق الحمل السليم المعافي كل اللي تشافو يارب انه عليك هين ياارحم الراحمين آآمين يارب

تمام كلامك الله يفرج علينا عين العقل
انا لسه والله مانزلت المفروض كانت تنزل يوم 8 ولسه مانزلتش لحد الان وتعبانى جدا عدم نزولها دا ومش عاوزه ابدء اى تمرين عشان مااتوقفش لما هى تجى عشان كده منتظراها تنزل وتخلص وابدء باذن الرحمن انا متفائله خير والله بعون الله ثم وقوفنا مع بعض راح كلنا نجتاز هذه المشكله وتنحل ع خير ان شاء الله
طمنينى عنك كيف احوالك الان لسه في خوف ولا خلاص؟

لاتفكري فيها وهيا حتنزل ..
لا الحمد لله مافي خوف بس مشكلتي مااستغنى عن المزلق ابداا

Maryoomaa

أنا كمان عندي نفس المشكلة .. أنا من مصر و متجوزة بقالي 4 شهور و روحت لدكتورة و قالتلي ابطل دلع و الكلام دة و كتبتلي ع مخدر Xylocaine pump spray 10% استخدمه قبل الجماع و انه بيعمل حرقان بسيط و مش هحس حاجة بعدها ..
أنا اشتريته بس لسامش جربته لو حد جربه و جاب نتيجة ياريت تقولي و تفرحني

و ادعوووولي

أنا كمان عندي نفس المشكلة .. أنا من مصر و متجوزة بقالي 4 شهور و روحت لدكتورة و قالتلي ابطل دلع و الكلام دة و كتبتلي ع مخدر Xylocaine pump spray 10% استخدمه قبل الجماع و انه بيعمل حرقان بسيط و مش هحس حاجة بعدها ..
أنا اشتريته بس لسامش جربته لو حد جربه و جاب نتيجة ياريت تقولي و تفرحني

و ادعوووولي
10% مرررررره كثير بصراحه مااستخدمته بس طالما عرفتي مشكلتك ابدئي بالموسعات احسن لك

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى