مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

طلب من أخواتي البلقيسات والعضوات والمشرفات

الأحزاان

the diamond

يارب مشكلتك تتحل عن قريب

وبانتظار عودتك وتفاعلك معنا وتطمنينا عليكي دايما

*روعه*

أختي روعه أشكرك علي مرورك الكريم فعلا السكوت أحيانا بيكون الحل غير أنك بتكسبين حسنات كتير

لكن الحل ده مع الأزواج اللي بتحس فعلا بزوجاتها أنهم أذينها بلسانهم لأنها مش صديق راجل مع زوجها لا ديه مراته ولازم يكون فيه حدود واحترام بس ممكن في نفس الوقت يكون السكوت ده بيعتبره الراجل ضعف ويزيد في الإهانه بس مادام تنظرله نظرة حزن مع سكوتها المفروض يفهم أن هذا الشئ مزعلها

أشكرك أختي روعه لإجابتك وردك وياريت الكل يتفاعل معانا ويقول رأيه في الموضوعين اللي طرحناهم طولة اللسان والزوج العنيد كيف اتصرفتم معاهم

طيب انتي جربي الحل بس لازم يكون الزعل في كل مره يعني مو مره تزعلي ومره تعديها لالالا..
وطبيعي ما راح يحس انو موضوع طولة اللسان زعلك لانو من البدايه ما اخدتي موقف عشان كده راح ياخد وقتو الموضوع اللي يحس وخلي املك بالله كبير

الأحزاان

أشكرك وفاء لمداخلتك بس عاوزين ندخل كلنا هنا نحكي مواقفنا مع الرجل علشان نوصل لحل في التعامل معاهم ونعرف أنماط شخصيتهم

الأحزاان

أختي روعه أشكرك لدخولك ومتابعتك الدائمه للموضوع

والله ماشاء الله عليكي في كلامك عندك حق بس الموضوع عاوز شوية صبر

أنا زوجي لما كان يطول لسانه في الأول كنت أعاتبه وماكنتش بسكت وكان بيزيد لكن لما بدأت أكتفي بالسكوت والنظره الحاده القاسيه بدأ والله فعلا شويه بشويه يحس وماعاد يكررها

بس مش من أول مره سكوت وزعل لكن مرات

يعني الموضوع عاوز فعلا صبر

الأحزاان

هكمل معاكم العندمع زوجي

علي فكره مش دايما العند قصاد العند بيجيب نتيجه لكن باعند لما بكون علي حق أو حاجه تمس كرامتي

لكن لو في أشياء ممكن أعديها علشان المركبتمشي يعني مش بعند قصادها علشان أتجنب المشاكل

ووجع القلب والدماغ مع زوجي

وهو لما بيلاقيني بعند معاه والله في النهايه أنا اللي بكسب لكن لما بكون علي حق وهو عارف ده

لكن مش علي طول هو بيسلم وبيستسلم لكن لما يلاقي الموضوع كبر جدااااااااااااااا وأني عمري ماهتنازل عن اللي في دماغي مادمت مش غلطانه

الأحزاان

أشكرك بسبوسة جده

إحنا عاوزين في الموصوع ده نحكي مواقفنا مع أزواجنا واللي وصلت معاهم لحل تقوله لنا

أشكركم

السندرله

وانا كذالك اختي اشكرك على طرح الفكره واتمنى من الاخوات التفاعل مع الفكره لاني تماما مثل الاخت كان الحب لك قلقانه كثير على بعض الاخوات بعد اختفائهم ومنهن حبيبي kياليت اللي تعرف عنها شي تطمني عليها وشكرا

الأحزاان

يارب تطمني عليها سنريلا ويطمنك عنها أخواتي اللي يعرفوها

بس ياريت حد يدخل يحكي مواقف كمان نستفيد منها

الأحزاان

اللي تقدر تفيدنا في موضوع الزوج طويل اللسان والعنيد تتفضل واللي تحب تطرح مشكله تانيه عن الزوج والكل يدخل يشارك احنا بانتظارها وبارك الله فيكم أخواتي

أعلى