مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

الحقووووووووووووووني الله يجعل مثواكم الجنه

لاحول اللة ولاقوة إلا باللة اللةيهدي سرك ويصلح أحوالك واللةالبنات ماقصرو معاك

ارونه

زواجه صحيح

لان النكاح ينعقد كلمة

وبصفة الشروط اللي منها ولي امر الزوجة

فلو قال أبوها زوجتك ورد الرجل قبلت انعقد النكاح حتى لو مافي ورق او كتابة عقد

الله وسخره لك ويصبر قلبك وانتي أدرى بالحياة معاه افضل او البعد عنو

واللي لازم ما تنسية تهتمي بنفسك وحبيها

وانشغلي عنو

والله يوفقك

والله يالغاليه قلبي معاك بس نصيحه لا لالاتفكري ف الانفصال ابدا ....تفهمي زوجك وظروفه وخليكي حكيمه في تصرفاتك واهتمي اهتمي اهتمي بنفسك واولادك .............. حبيبتي ررررربك ثم صبرررررك عليه والززززمن كفيل انه يتغير ويرجع لعقله ويفكر ف تصرفاته ...... الله يهونها وماتضيق الا تفرج .... ياهم عندي رب كبير .... دعواتي لك

ارجوان 2011

الله يعطيكم العافيه ياالغوالي ولايحرمكم الاجر والثواااااب حب قلبي عيالي وارونه وحالمه بغد افضل

حبيبتي....من واقع تجربتي.....ان الزوج ال ما يخبر زوجته بزواجه ....بيكون خايف على مشاعرها....لانو عارف ان فطرة اي زوجة ماترضى بالزواج.....وصبي نفسك انو مابيخونك بالحرام....هيه واحدة وبكرة يشبع منها...مش كل يوم مع واحدة شكل
استعيني بالله وحاولي تعرفي نمطه...وتتعاملي عليه
وماتنكدي عليه....لان الزوج تبع رااااااحته.....مايبدي واحة عن التانية الا اذا شايف راحته....اجذبيه ليكي اكتر....انتي ادرى بطبعه.....ماتحسسيه ان ثقتك بنفسك اتهزت.../لان ده كان شعوري وقت مازوجي تزوج/ بس مابينتله/....قوليله انك اكيد راحتك معاي...ومهما جربت ماتلاقي زيي....ومن هالكلام...بس بدون مبالغة
ولاتخربي بيتك....انت اولى بيه....ثقفي نفسك ...وغيري استايلك....واذا قل الاستايل ده عشاني....قولي لا انا ابي اغير لوكي.....
ونصيحة مني.....ماتعاتبيه ولا تجيبي سيرتها ....ولا هو يجيب سيرتها.....واكيد هو مش حاسس بامان لانها غير مقيمة.....سبيه على راحته...لغاية ما يرجع لوحده...
وحاولي ماتنكدي عليه عشان ما يتحجج...ويروح عندها.....
وتقربي الى الله اكثر
مش عارفة ليه يابنات...اي واحدة بتحب زوجها... زيادة عن اللازم.....ربنا بيخليه يعمل اي شيء... تخليها تقلل من حبه..../وجهة نظر/انا بقول ان ربنا بيكون عايز يفرغ قلبها لحبه..وعبادته...مش مشغولة بقلبها وعقلها وجوارحها وحياتها.....بعبد.....نعم هم جنتنا لكن ليس لهم حياتنا كلها...هم وسيلة الى رضا الله...ولكن ليس غاية.... الزوج ليه حقوقه وزيادة شوية....بس شكلنا مابنصدق نحب.....ونخنقهم..ههه....زودناها عليهم
أنا لما اقتنعت بالكلام ده استريحت
ااسفة طولت عليكي...بس عشان انا حاسة بيكي.....اعانك الله

أعلى