مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

التشنج المهبلي _صعوبة اتمام الجماع للزوجات العذراوات

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Maryoomaa

مش عاوزه احبطك بس بصراحه ملوش فايده لان المشكله عندى تشنج وخوف مش الم خالص عشان كده لازم التمارين لانها بتشيل حاجز الخوف اللي جوانا

انا رأيي زيك برضه .. بس ع الأقل فادتك في فض الغشاء مظبوط ؟؟ عشان مش عايزة ابدأ تمرينات و هو لسا موجود

Maryoomaa

مرحبا يابنات ،،
اخباركم ان شاء الله بخير ،،

انا خلصت الدوره وجلست اتمرن اليوم وامس ومااحس بأي خوف بالعكس علطول دخلته ،، وصرت اللحين اتمرن على حجم كبيررر تقريبا اكبر من العضو بشوي واحس فيه الم بس اتحمل وادخله ،، المشكله قبل اذا جاء زوجي مااقدر ادخل ولا شي بسيط هالشي محيرني وقاهرني ليييه مااتحمل ،،

الله يسهل علي وعليكم يابنات ،، يالله ياحلوين خلونا نشد الهمه ونخلص من هالكابوس اللي مزعجنا ونعيش احلا حيااااه ،،

زوجه عادل. وينننك طمنينا عنك ،،،

لا تنقهري انتي ما شاء الله في تقدم ملحوووظ .. استمري بس لازم أهم خطوة تخلي جوزك يساعدك عشان يبقي في ثقة , ابدأي بأي حاجة بسيطة و امسكي ايده و هو بيدخل في الأول و كأنك المتحكمة بس لازم وجود ايده و بعد كدة شيلي ايدك انتي و خليه يكمل وحده و ان شاء الله هتكوني تمام .. بس لا تيأسي خصوصا بعد وصولك للمرحلة دي ما شاء الله المفروض تطيري من الفرحة فات الكثير و ما باقي الا القليل باذن الله :)

مرحبا يابنات ،،

انا خلصت الدوره وجلست اتمرن اليوم وامس ومااحس بأي خوف بالعكس علطول دخلته ،، وصرت اللحين اتمرن على حجم كبيررر تقريبا اكبر من العضو بشوي واحس فيه الم بس اتحمل وادخله ،، المشكله قبل اذا جاء زوجي مااقدر ادخل ولا شي بسيط هالشي محيرني وقاهرني ليييه مااتحمل ،،

الله يسهل علي وعليكم يابنات ،، يالله ياحلوين خلونا نشد الهمه ونخلص من هالكابوس اللي مزعجنا ونعيش احلا حيااااه ،،

هلا ياشموع والله اخبار حلوه ماشاء الله يلا استمرى ف التمارين وشجعينا معاكى وان شاء الله كام يوم وتجى تبشرينا بانك تشافيتى

انا رأيي زيك برضه .. بس ع الأقل فادتك في فض الغشاء مظبوط ؟؟ عشان مش عايزة ابدأ تمرينات و هو لسا موجود
لا ياحبي انا عملت الغشاء بعمليه ببنج كامل بعد مرور سنتين من زواجى وبرضو الحال زى ماهو تشنج وخوف مش طبيعى

اللهم اني اسألك بعدد من سجد لك في حرمك المكرم من يوم خلقت الدنيا إلى يوم القيامه ان ترزقنا الشفاء العاجل وتحفظ أسرتنا وأحبتنا وان تبارك عملنا وتسعد قلوبنا و ان تفرج كربتنا وتيسر أمرنا وتغفر ذنوبنا وان تبارك لنا سائر أيامنا""

جمعة مباااركه معطرة بذكر الله ""

اللهم صلي وسلم على نبينا وسيدنا محمد عليه افضل الصلاة واتم التسليم"

الهي ادعوك دعاء من اشتدت فاقته و ضعفت قوته و قلت حيلته دعاء الغريق المضطر البائس الفقير الذي لا يجد لكشف ما هو فيه من الذنوب إلا أنت فصل على محمد و آل محمد و اكشف ما بي من ضر انك ارحم الراحمين
لا اله إلا أنت سبحانك أني كنت من الظالمين
سبحان الله و بحمده عدد خلقه و رضى نفسه و زنة عرشه ومداد كلماته
اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن، والعجز والكسل، والجبن والبخل، وقهر الدين وغلبة الرجال
اللهم اغننا بحَلالِك عن حرامك وبفضلك عمَّن سواك
اللهم و إن كانت ذنوبنا عظيمة فإنا لم نرد بها القطيعة إلى من نلتجئ إن
طردتنا؟ من يقبل علينا إن أعرضت عنا
اللهم أحسن خاتمتنا اللهم توفنا وأنت راض عنا
يا من أظهر الجميل.. وستر القبيح.. يا من لا يؤاخذه بالجريرة.. يا من لا يهتك الستر.. يا عظيم العفو.. يا حسن التجاوز.. يا واسع المغفرة.. يا باسط اليدين بالرحمة.. يا باسط اليدين بالعطايا.. يا سميع كل نجوى.. يا منتهى كل شكوى..
يا كريم الصفح.. يا عظيم المن.. يا مقبل العثرات.. يا مبتديا بالنعم قبل استحقاقها..أغفر لنا وأرضى عنا وتب علينا ولا تحرمنا لذة النظر لوجهك الكريم
الحمد لله الذى تواضع كل شيء لعظمته، الحمد لله الذي استسلم كل شيء لقدرته، الحمد لله الذي ذل كل شيء لعزته، الحمد لله الذي خضع كل شيء لملكه
اللهم إني أستغفرك لكل ذنب .. خطوت إليه برجلي .. أو مددت إليه يدي .. أو تأملته ببصري .. أو أصغيت إليه بأذني .. أو نطق به لساني ..
أو أتلفت فيه ما رزقتني ثم استرزقتك على عصياني فرزقتني ثم استعنت برزقك على عصيانك .. فسترته علي وسألتك الزيادة فلم تحرمني ولا تزال عائدا علي بحلمك وإحسانك .. يا أكرم الأكرمين اللهم إني أستغفرك من كل سيئة ارتكبتها في بياض النهار وسواد الليل في ملأ وخلاء وسر وعلانية .. وأنت ناظر إلي اللهم إني أستغفرك من كل فريضة أوجبتها علي في آناء الليل والنهار.. تركتها خطأ أو عمدا أو نسيانا أو جهلا.. وأستغفرك من كل سنة من سنن سيد المرسلين وخاتم النبيين سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم.. تركتها غفلة أو سهوا
أو نسيانا أو تهاونا أو جهلا أو قلة مبالاة بها .. أستغفر الله .. وأتوب إليه...

اللهم يافارج الهم وياكاشف الغم مجيب دعوة المضطرين ارفع مانزل بنا من بلااااء اللهم انك جعلته حلاالا ومتعة في الدنيا والآخرة اللهم لاتحرمنا منه اللهم يارحمن يارحيم ارحمنا رحمة تغنينا بها عمن سواك ياااااااااااااااارب والله يخليكم بنات لاتنسونا من دعاائكم

لا تنقهري انتي ما شاء الله في تقدم ملحوووظ .. استمري بس لازم أهم خطوة تخلي جوزك يساعدك عشان يبقي في ثقة , ابدأي بأي حاجة بسيطة و امسكي ايده و هو بيدخل في الأول و كأنك المتحكمة بس لازم وجود ايده و بعد كدة شيلي ايدك انتي و خليه يكمل وحده و ان شاء الله هتكوني تمام .. بس لا تيأسي خصوصا بعد وصولك للمرحلة دي ما شاء الله المفروض تطيري من الفرحة فات الكثير و ما باقي الا القليل باذن الله :)

المشكله ان زوجي رافض بقووه يشاركني هالموضوع ،، حتى لما رحت للدكتوره رفض يدخل معاي والتمارين اسويها اذا كان طالع من البيت او نايم ،،

الحمدلله ربي يبعد عنك الخوف طوال حياتك المشكله انى سمعت ان المزلق بيعوق حركه الحيوانات المنويه وبياخر الحمل مش عارفه صح ولا لا بس بيقولو في انواع بتستعمل ممكن تحمل عادي والله اعلم
عاوزه اقولك جربي زيت الزيتون بدل المزلق يمكن ترتاحى اكتر عليه الغرض اللي عاوزه افهمهولك ان المزلق بيكون تقيل وتقله دا بيعيق حركه الحيوانات المنويه لكن الزيت سائل مش زي المزلق واسالي برضو قبل ماتستخدمى اى شئ راجعى طبيبه نسائيه بخصوص المزلق والله يوفقك يارب ويرزقك احلى اطفال

حبيبتي ايوه انا كمان قرأت بس المزلق حقي كتبته ليا دكتوره اماني نفس اللي عالجتني من التشنج وزيت الزيتون ماناسبني ابداا واصلا عندي ضعف في التبويض لازم اتعالج

Maryoomaa

المشكله ان زوجي رافض بقووه يشاركني هالموضوع ،، حتى لما رحت للدكتوره رفض يدخل معاي والتمارين اسويها اذا كان طالع من البيت او نايم ،،

نفس مشكلتي بس لما روحت الدكتورة كان معايا من باب يفهمايه المشكلة بس انتي حاولي تقعدي معاه و تفهمي ايه سبب رفضه انه يشاركك بالعلاج و مش تسيبيه غير و هو مقتنع و ان دة عشانك و عشانه

احلام س

انا زيت الزيتون ناسبني كثير ماشاء الله ومابحرقني كثير زي المزلق لكن المزلق يحرق فترة ويرجع عادي ولله الحمد وبالنسبه لزوجي احسه يعصب ويزعل لو استخدم الموسع لانه هو رافض الفكرة بس اسويه لمان يكون مو موجودوالمشكله هو سبب التشنج لانه بدايه زواجي كان يحاول يحاول وحقه ينزل تحت ويجرحني لو كان ينتصب تمام كان خلصنا وارتحنا لكن تعذبت وتعبت وبعدها جاني تشنج واليوم دخل وانا مسويه موسع قال اها عشان كده مانتي معبرتني ولا انت سائله فيني خلاص عندك موسع استغربت من كلامه بس عذرته لانه هو خايف اني اتعالج واصير تمام وهو مايقدر يجامعني لانه عنده ضعف شديد وانا استخدم الموسع عشان لو ربي كتب وقدر كان بها ماقدر اكون وسعت لااشعات المهبليه والاشياء الكثيرة حق الحقن المجهري واطفال الانابيب لان زوجي مايجيب اولاد ابدا طبيعي الا باطفال انانبيب اذا اراد الله وهذا كلام الدكاترة وربي يفرج علينا ويجعلني احمل بدون تعب ولا عذاب ربي كريم

مرحبا يابنات ،،

شموع اصبري وكملي تمرين على الحجم الكبير اسبوع وزةجك بيصير طبيعي

بنات زوجي لفلف الصيدليات كلها حتى حق الاطباء والدولي وكل مكان مافي وراح جابلي بريلا 5
% هل في احد جربه اخاف يحرقني انا مخليه البنج احتياط عشان لو ماقدرت احط منه للاحجام الكبيرة وهل هو افضل او لوكين

جربي بريلا انا ماناسبني بس حوريه تستخدمه وترى الثاني اسمه ريالوكين

اهم شئ يكون عارف عشان غشاء البكاره احتمال ينفض

انا زيت الزيتون ناسبني كثير ماشاء الله ومابحرقني كثير زي المزلق لكن المزلق يحرق فترة ويرجع عادي ولله الحمد وبالنسبه لزوجي احسه يعصب ويزعل لو استخدم الموسع لانه هو رافض الفكرة بس اسويه لمان يكون مو موجودوالمشكله هو سبب التشنج لانه بدايه زواجي كان يحاول يحاول وحقه ينزل تحت ويجرحني لو كان ينتصب تمام كان خلصنا وارتحنا لكن تعذبت وتعبت وبعدها جاني تشنج واليوم دخل وانا مسويه موسع قال اها عشان كده مانتي معبرتني ولا انت سائله فيني خلاص عندك موسع استغربت من كلامه بس عذرته لانه هو خايف اني اتعالج واصير تمام وهو مايقدر يجامعني لانه عنده ضعف شديد وانا استخدم الموسع عشان لو ربي كتب وقدر كان بها ماقدر اكون وسعت لااشعات المهبليه والاشياء الكثيرة حق الحقن المجهري واطفال الانابيب لان زوجي مايجيب اولاد ابدا طبيعي الا باطفال انانبيب اذا اراد الله وهذا كلام الدكاترة وربي يفرج علينا ويجعلني احمل بدون تعب ولا عذاب ربي كريم
كلامه يقهرررر كانك جالسه تلعبي مو كانك جالسه تتعالجي عشان يكون له عيال وبالنسبه لزيت الزيتون ترى مررره مفيد خليكي عليه الله يكون في عونك

معلش حبيبتى المهم النتيجه النهائيه هتفرحه
مش لازم تشركيه معاكى بالتمارين لان بصراحه فى رجاله بتحبط الواحده خليكى ع حماسك واستمرى وباذن الله هتتيسر عن قريب

حبيبتي ايوه انا كمان قرأت بس المزلق حقي كتبته ليا دكتوره اماني نفس اللي عالجتني من التشنج وزيت الزيتون ماناسبني ابداا واصلا عندي ضعف في التبويض لازم اتعالج
الف سلامه عليكى حبيبتى يارب يشفيكى ويعفو عنك يارب وترزقي بالذريه الصالحه عن قريب ان شاء االله
انا مثلك عندى مشاكل تخص الحمل بس اكتر منك شويه وكلها بسبب محاولات الحقن المجهرى والمنشطات والحمدلله ع كل خير
عندى تكيسات والتصاقات بالانابيب وتجلد بالدم ورغم كل دا بس حاسه ان ربنا هيرزقنى عن قريب الفرج من عنده وحده الدكاتره والعلاج دول ماهما الا سبب ربى وحده الرزاق الوهاب
اسال الله العظيم رب العرش العظيم ف هذا اليوم الفضيل ان ييسر امرنا ويفك كربنا ويرزقنا الذريه الصالحه جميعا امين يارب العالمين

ياحبيبتى والله كلامك قطع قلبي والله باذن الله ربنا هيرزقك طبيعى
والله اعرف واحده هى كان عندها ضعف تبويض شديد والبويضات بتاعتها بتكون اكياس فارغه يعنى لاتصلح للحمل ولا طبيعى ولا حقن مجهرى دا بكلام الدكاتره وزوجها كمان تحاليه كانت ضعيفه جدا والحركه ضعيفه خالص وفي نسبه تشوهات والاسبوع اللي فات لقيتها بتقولى وبتبكى من فرحتها ان ربنا رزقها الحمل طبيعى بدون لا ادويه ولا علاج بعد ماكل الدكاتره قفلوها بوشهم بس باب ربنا مفتوح والله كريم رزقها من حيث لاتحتسب والله بتقولى انها كانت تبكى ليل نهار وتقول يارب وحدك الشافي المعافي الرزاق
وكانت دايما مداومه ع الاستغفار ليل نهار وماشاء الله ربي كريم اكرمها بالحمل ويكملها ع خير يارب وعقبال مايكرمكن جميعا
ماعليكى من زوجك وكلامه استمرى انتى بتمارينك واعملى اللي عليكى وزوجك مشكلته ان شاء الله لها حلول كتير بس انتو ماتياسوش من رحمه ربنا ابدا ويارب يارب يارب بحق هذا اليوم الفضيل ان يتم شفاءك وشفائي وشفاء جميع البنات ف اقرب وقت ويدخل رمضان وكلنا مبسوطين مع ازواجنا بنتظر تشجيعك ليا وللبنات وتفاصيل تجاربك مع التمارين يااحلام

دعاء ساعة الجمعه

اللهم تكون هذه الساعة ساعة اجابة

اللهم إني أستغفرك لكل ذنب

.. خطوت إليه برجلي

.. أو مددت إليه يدي

.. أو تأملته ببصري

.. أو أصغيت إليه بأذني

.. أو نطق به لساني

.. أو أتلفت فيه ما رزقتني

ثم استرزقتك على عصياني فرزقتني

ثم استعنت برزقك على عصيانك

.. فسترته علي