مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

نتيجة مش متوقعة

بسم الله الرحمن الرحيم

الى كل القائمين على المنتدى الجميل والى كل عضوة اخت كريمة في المنتدى

تحية طيبة

طبعا انا دخلت المنتدى اول مرة وانا كنت مخنوووقة على الاخر وزعلانة من جوزي اللي ماقصرت معاه من حسن المعاملة والعشرة الطيبة بس كان بتدب خلافات وزعل بيننا من ورا الزوجة التانية اللي متسلطة عليه بكيدها ومكرها وواكلة دماغه واول ما وصل لعندها قطع باتصاله بفترات بعيدة بيتصل وبكلام مختصر يسال عن الشغل وبس فكنت زعلانة جدا ومتضايقة جدا ومخنوقة اوي اوي من كل اللي انا عملته واستحملته من ظروف وحشة هنا معاه وهو اول ما ربنا فرجها عليه ونزل لبلده نسيني ولا يسالش ورامي الشغل ومشاكل الموظفين علي لوحدي

من خلال المنتدى الجميلو تنقلي من موضوع لموضوع ومراجعتي للشكاوي ومشاكل الستات من اول صفحة لصفحة اليوم طول الشهرين اللي فاتو قمت :

1- اول حاجة طبقتها انني ماشغلش بالي بيه وانشغلت بالمنتدى هنا وركزت على متابعة اشغالي برة البيت
2- تاني حاجة طبقتها انني اطنش اتصاله واسيبه يرن مرة واتنين وتلاتة رغم ان اتصالاته بالسنة مرة بس باخلي الموبايل ينفجر من كتر الرن ولا ارد عليه ولما ارد باعمل نفسي مشغولة بحاجة حريمي من مساج او نتف او او او وبارد عليه بالمختصر معلش ياحبيبي باكلمك بعدين عشان مش فاضية

3- ومن الحاجات اللي طبفتها انني ما ابدا الحوار بالعتاب واللوم رغم ضيقتي وغضبي باللين بالكلام معاه
4- انشغل واهتم بنفسي فاشتغلت بالمساج والنيولوك وووو الخ من امور الحريم
5- وغير دول التزمت بالصلاة على اوقاتها وصلاة الليل والاستغفار والدعاء بتسخير الزوج وهدايته والصبر لي

تصدقوا يابنااااااااااااااااات ان جوزي متصل علي النهاردة وانا فالمكتب بايدي شغل وقعد يسمعني كلام غزل وحب ويردد الكلمة اللي انا باناديه فيها (بيبو) ايوة يابيبو كيفك بيبو انا ماصدقت نفسي وجسمي قشعر بجد والله والمفاجاءة ايه انه فاكر النهاردة ذكرى جوازنا وبيقول لي
كل سنة وانتي حبيبتي
انا هاقطع الاجازة واجي اول رمضان عشان ماتكوني فرمضان لوحدك رمضان ودها صحبة ولمة وهو المفروض اجازته تلات شهور يعني يجي على شهر عشرة

انا مبسوطة اوي من النتيجة اللي ماكنت متوقعاها بالمرة وكنت رامية كل الامور على ربنا وكل مرة لما اتعب من التفكير كنت باقول يارب بارمي حمولي عليك ودبر الامر من عندك
انا التزمت مع ربنا يالعبادة والدعاء وقراية القران وانشالله ناوية اكمل حفظ القران كله باذن الواحد الاحد وطبقت اللي قدرت عليه من المواضيع اللي قريتها هنا من المنتدى

حبيت اقول لكم على اللي قريته هنا وطبقته واستفدت منه وعلى النتيجة اللي وصلت لها

واستغلها فرصة اشكر الجميع على النصح والافادة سواء كان رد على العام او على الرسايل الخاصة وباقول لكل من مازالت تطبق ومش واصلة لنتيجة مع جوزها اصبري وبكرة هاتشوفي بس انتي التزمي التزمي التزمي باللي بتعمليه وكوني على امل بنتيجة ولا في الخياااال

انشاللله جميعا تفرحوا بنتايج مذهلة وتعيشوا فحب وسعادة في حياتكم

ورمضان كريم على الجميع شكله رمضان هيكون جمييييييييييل عشان جوزي حبيبي هيكون معايا

اه كلمة كمان وبس

رغم كووووووووووول زعلي وحزني ومعاناتي وخنقتي انا نسيتها قدام كلمة انتي حبيبتي

الكلمة دي عندي بملاااااااااااااين

سلام ياقمرات

اسم مستعار

الله يباركلكم في بعض ويهديهولك ويسخرهولك ويبعد عنكم شياطين الانس والجن ويحميكي من كيدهم
داومي على شكر المنعم اللي انعم عليكي بالنعم الغاليه دي وحبي زوجك بس اوعي ترجعي زي الاول هو كل همك في الدنيا
عيشي حياتك واستقلي عنه عاطفيا
ورغم انك تتمني كل لحظة جنبه افتكري بردو انه لازم يشوف ان حتى وانت معاه عندك انشغالاتك باصحابك بأهلك بشغلك بقراءاتك بنفسك
دلعي نفسك عشان يعرف انه عبيط لو مادلعكيش

وحصني نفسك بالاذكار وسورة البقرة
شهر رمضان كمان اختبار ليكي
هل هتنشغلي بالنعمه وتنسي المنعم والا لا خلي بالك
الاختبار صعب النعمه جايه في وقت المفروض تنشغلي فيه باللي وهبهالك
ياترى هتحليها ازاي .....هتقدري؟

مستنياكي بعد رمضان تقوليلي
الله يسعد أيامكم يارب ويرزقك معه سعادة الدارين

*شوكليت*

الحمدلله الذي بنعمته تتم الصالحات :clap:

الله يسخرلك زوجج ويديم المحبة بينكم .

الله يباركلكم في بعض ويهديهولك ويسخرهولك ويبعد عنكم شياطين الانس والجن ويحميكي من كيدهم
داومي على شكر المنعم اللي انعم عليكي بالنعم الغاليه دي وحبي زوجك بس اوعي ترجعي زي الاول هو كل همك في الدنيا
عيشي حياتك واستقلي عنه عاطفيا
ورغم انك تتمني كل لحظة جنبه افتكري بردو انه لازم يشوف ان حتى وانت معاه عندك انشغالاتك باصحابك بأهلك بشغلك بقراءاتك بنفسك
دلعي نفسك عشان يعرف انه عبيط لو مادلعكيش

وحصني نفسك بالاذكار وسورة البقرة
شهر رمضان كمان اختبار ليكي
هل هتنشغلي بالنعمه وتنسي المنعم والا لا خلي بالك
الاختبار صعب النعمه جايه في وقت المفروض تنشغلي فيه باللي وهبهالك
ياترى هتحليها ازاي .....هتقدري؟

مستنياكي بعد رمضان تقوليلي
الله يسعد أيامكم يارب ويرزقك معه سعادة الدارين
ربنا يخليكي ياحبيبتي وميرسي لشعورك ودعواتك ونصايحك

والله كلامك صحيح دي كمان اختبار شهر رمضان للعبادة ما اقول غير ربنا يعيني على ارضاء الاتنين وطبعا الباري اولى وشكره ويستحق الشكر لانه منه جات مش من عندي انا ماعملت غير بالاسباب اما التدبير من ربنا سبحانه وتعالى ومن ثم الفضل للمنتدى والاخوات اللي مش هنساهم بدعائي ليل ونهار وفي شهر رمضان كمان

ياربي انصرني

~◦ღ( حكيمة الإستشارات الزوجية )ღ◦
اللهم صب في قلبه المحبه والموده والرحمه صباصبا ويسخره لك يارب000اللهم بلغنا رمضان وعنى على صيامه وقيامه ويجعلنا من المقبولين والفائزين000000

ربنا يبارك لكى فى جوزك يارب
ومايحرمكم من بعض ويكون ك نعم الزوج
ويعينك على امر دينك ودنياااااااااك

اللهم صب في قلبه المحبه والموده والرحمه صباصبا ويسخره لك يارب000اللهم بلغنا رمضان وعنى على صيامه وقيامه ويجعلنا من المقبولين والفائزين000000
الله تسلمي لي على الدعوة الجميلة دي يارب يصب في قلب كل الازواج حب زوجاته ويعصمهم عن الحرام

ربنا ينولك رمضان ويبارك لك باعمالك ويحسبك انشالله من الرحماء والعتقاء يارب

ماننحرم من دعواتكم

ربنا يبارك لكى فى جوزك يارب
ومايحرمكم من بعض ويكون ك نعم الزوج
ويعينك على امر دينك ودنياااااااااك
اللهم امين اجمعين

ربنا يبارك لك بعيشتك وبجوزك يارب ووتتهني بحياتك على طوووووووووول

ميرسي

قطرية وبس

الله يهدية لج انشالله ويصلحج والله انتي مثال للمراءة العربية اللي تمت تذكر ربها وربها مانساهااااااا

الله يهدية لج انشالله ويصلحج والله انتي مثال للمراءة العربية اللي تمت تذكر ربها وربها مانساهااااااا
تسلمي يا الطيبة
ربنا ما بينساش حد ياحبيبتي والحمد لله على كل شي نساله الثبات في الامر

ربنا يبارك لك في حياتك وبجوزك ويهنيكي ويسعدك يارب

ميرسي

وجدتها

الله يجمعكم يا رب دوم على خير...يارب يارب..وكل مسلم ومسلمه على قلب واحد

ويبعد الشيطان عنهم يا رب

الله يجمعكم يا رب دوم على خير...يارب يارب..وكل مسلم ومسلمه على قلب واحد

ويبعد الشيطان عنهم يا رب
اللهم اامين يارب ولكي مثله
ولكل المسلمين بحق الشهر الكريم اللي جاي

ربنا يجعل شهر رمضان شهر مبارك بالعبادة ومبارك لجمع شمل كل متباعدين ووسيط خير لكل متزاعلين ويطرح البركة في ديار المسلمين كافة

ميرسي ياقمر

اللة يوفقك يجمع بين قلبك وقلب زوجج ويسعدكم مع بعض وسعد كل وحدة مع زوجها اللهم اميين

أعلى