مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

يضايقني الشي هذا بزوجي

مميمو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مابغى اطول عليكم:msn-wink:
زوجي يحب يخبي عني لو شي تافه:exclamationpoint:
مثلا امه تعبانه بالمستشفى مايقولي اعرف من الناس:in_love:
واذا عازم اصحابه بالاستراحه كمان اعرف من الناس:in_love:
المشكله شي تافه بس يقهر:icon1366:

اش اسوي معاه

صارحيه ياحبيبتي

شكله بيشوف الموضوع تافه ومش ضروري يشغل بالك فيه زي مانتي شايفاه تافه واشرتي اليه فكلامك

الحوار الضصريح الهادي بيفتح ابواب للازواج عشان يقربوا البعض اكتر ويفهموا طباع بعض

احكي له ياحبيبي خبرني بمرض مامتك ربنا يشفيها عشان اقوم بواجبي ناحيتها دي حاجة انسانية قبل مايكون واجب ومامتك هي اغلى ست عندي عشان هي الست اللي خلفتك وكبرتك وعملت راجل واشوفك واتشرف بجوازي منك هي اللي جابت للدنيا دي من بعد ربنا اجمل هدية لحياتي

في ستات كتير بتتقل وتتضايق وتتعصب من جوازها لو الزمها بامه او اصحابه لانهم بيكونوا منافسين ليها فحبه واهتمامه

مانتوقعش الغلط منه ممكن بيراعيكي ومش عايز يزعلك او فاكر ده بيضايقك فتارك لك الحرية

باختصار مش عاوز وجع دماغ ومشاكل بينكم

قربي منه اكتر وهتفهمي وخليكي جميلة بكلامك وحوارك معاه شكله هو كمان لسه مش عارف معدنك لما يشوف معدنك دهب وصاحبة مواقف تشرف هيتشرف بيكي

ربنا ينور بصايركم ويسعدكم

روز الحب

~¤◦ღ(مشرفة منتدى الشعر و القصة القصيرة)ღ◦¤~
هذه الصفه توضح ان زوجك كتوم يعني يتعامل مع أسرارك بنفس الطريقه خذيها من جانب ايجابي وريحي رأسك
أو ان زوجك من النوع الصامت هنا اسأليه عن احواله واهله وخرجي الكلام منه بذكائك :msn-wink:
ومع العشره الطويله بيعطيك ثقته وبيتكلم لو كان المسأله في عدم الثقه تعاملي مع امور اهلك بنفس الطريقه لو سألك بيني ان الوضع عادي مو انت سويت كذا يمكن مايكون ملاحظ على عمره
والله يوفقكم ويريحكم مع بعض:bye1:

ليش يخبي..؟؟

يمكن هو طبعه كذا كتوم ومايحب يقول كل شي...

انتي ادرى بصفاته...عموما حاجه حلوة يعني تضمني ان اخبار بيتك ماتوصل لاحد...

والبنات اعطوك افكااار رائعه

والله يوفقك

مميمو

يعطيكم العافيه
بس انا صارحته وقال هذا الشي مايخص حياتنا يعني مو لازم اقولك على كل صغيره وكبيره وقام ياعااااااند وصار كتوم بزياده؟؟؟؟؟
بالعربي مايبغى يتكلم باهله وانا عادي يتكلم عني عند اهله

ام رنيــم

مميمو لاتشيلي هم ولاتزعلي نفسك

انا لاحظت زوجي وازواج قريباتي كلهم من نفس النوعيه هذي

واذا عنده سالفه او خبر يحلفني مااقول لأحد وطبعا" اسوي نفسي مو عارفه شي
والناس كلها تدري واطلع انا الي نايمه على وداني وكأني اخر من يعلم
ماادري ليه...؟؟؟
بس صرت اسوي نفس الشئ معاه اذا عرفت شئ اسكت لحد مايقولي بنفسه واذا جاء يقول الخبريه طبعا" بعد مايكون العالم كله يدري
اقوله ايوه عارفه الخبر قديم

عشان ابرد على قلبي من حركاته اللي مالها داعي ..
فأنتي لاتزعلي نفسك بعض الرجال هذا اسلوبهم وطنشي ولاتفكري كثير عشان ترتاحي..

كاتياباسل

عاااااادي ياميمو ولاتاخذي ببالك
واضح أن زوجك من النوع الكتوم وأنا أشوف المسألة ماتزعل لهاي الدرجة،،،وبيني وبينك أنا أشوفه أحسن من الزوج الثرثار اللي يجيب كلللل الأخبار وكأنه وحدة ست،،،،
وبعــــــــــدين أنتي ركزي عالأشياء الثانية والصفات الحلوة اللي فيه وأذا كان زوجك طيب معاك ومو عصبي ولا بخيل ويحبك ويخاف عليك خلاااااص كفاية،،،،،أيش لك بوجع الرأس وملاحقة أخبارأهله
وحاولي مع الوقت تغيري فيه بالتدريج واي خبر يقولك عليه أحفظيه ولاتطلعي أحد عليه لأن الرجل مايحب المرأة الثرثارة وراح يبطل يقولك شي،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

حنين احمد

انا مع الاخوات بكل اللي قالوه و يجوز مساله وقت ويتغير بالتدريج
و انتي لا تحملي الموضوع اكبر من حجمه يعني ما في داعي تكدري خاطرك لما تعرفي انه مخبي عنك اخبار اهله مثلا
بالعكس احسن بتسلمي من وجع الراس
حاولي بالتدريج انه يتغير و افتحي حوارات معاه من وقت للثاني
و الله ييسر لك اللي فيه الخير

أعلى