مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

شوفتوا عمايل جوزى اللى تجنن...!

حيرانه جدا

سلام عليكم
أدخل فى الموضوع على طول
ابنى الرضيع تعبان بقاله كام وكانت حرارته عاليه جدا من التسنين وزوجى زعلان طبعا عليه جدا
لكن أمس ليلا ظل يعيط بهيستيريه شديده واتخضيت عليه وطبعا دقيت على موبايل جوزى فين على مارد عليا وكنت متنرفزه وقلت له انت فين قالى انا لسه داخل الشارع حالا اهو طبعا الحجه دى انا عارفاها كويس لان لما يقولى كده ببقى عارفه انه قاعد تحت امام العماره مع واحد صاحبه الله يريحنى منه بيقعد مع صاحبه فى عربيته يحشش وانا كنت كتبت عن مشكلتى قبل كده كتير بس مش عاوزه اطول عليكو الكلام
المهم قالى انا طالع بسرعه اهو و لما دخل البيت لقيته ريحته بونبونى هولز ويمضغ لبان عشان طبعا يدارى الريحه( لانى فقسته قبل كده من ريحته واتهاوشت معاه على كده كتير وهو ينكر )وعنيه حمرا قوى ففهمت طبعا واتغاظت من عمايله جدا لانى طلبت منه كام مره عاوزه اودى الولد للدكتور ويقول مافيش فلوس وسايب الولد يتعذب من الام التعب وانا بتعذب معاه ودايما بيعتير ان الدكاتره والادويه شئ مش مهم مش بيعمل حسابه فى المصاريف بس المهم انه يشترى الحشيش وكل يوم الاقيه مخبيه معاه فى المحفظه وطبعا هو عارف انى افتشه لكن مش هامه وصاحبه ده الله يلعنه هو اللى بيجره للقرف ده ويجيبله الحشيش وللنسوان كمان يوصخ معاهم واهله عارفين كده وساكتين عادى يعنى انا زهقت ومش عارفه اعمل معاه ايه والله قاهرنى جوزى دايما الله يهديه

هوى الشمال

الله يعينك
من جد هذي بلوى ... أنا نفسي أعرف كيف يفكروا الرجال اللي بيحششوا يعني معقوله الواحد لهذي الدرجه مو عارف وين مصلحته؟؟
أهم شيء تشوفي أبنك وتطمني على صحته ..
وعليكي بنصحه باللين وبالحب يعني ماينفع معاهم الهواش نهائيا بيخليهم يعاندوا أكثر وأكثر ...انصحيه عشان صحته وفلوسه ...بس كلميه في أوقات تكونون في قمة الروقان وكلميه من مبدأ حبك ليه وحرصك عليه
ذكريه دينيا بإن اللي قاعد يسويه حرااااام...
وعليكي بالدعااااء بالليل والنهار وتأكدي إن ربي قريب يجيب الدعاء بس أدعي من قلب ....
الله يفرج همك ويتوب على زوجك آمين

حيرانه جدا

شكرا اختى هوى الشمال والله سويت كل ده و من غير فايده والله بدعى وبستودعه الله وهو خارج الصبح لعل الله يهديه ونفسى بجد اعرف هم الرجال بيقكروا ازاى وهم بيحششوا بيضروا صحتهم ومالهم و عيالهم يمكن يقلدوهم لما يكبروا

الله يهديه ويسخره لكم بس اتفاهمي معاه انه يهلك صحته ويطير فلوسه بالحرام وبيته واولاده اولى بفلوسه وانتم محتاجينه بصحته

تشكرات

~◦ღ( حكيمة الإستشارات الزوجية )ღ◦
الله يعينك يارب .....

أتفــاهمــي معه وخلّـي كلامك جاد وعينك في عينه ....ولا تتهاونـي

أبدآ ....قوليله أنـا أريــد زوجآ ورجلآ ( واعـي ...حاضر العقل ...

وخوّفيه على نفسك ( من المجهول ...طالما أن ( راعــي الحمى

فـاقد العقل ....

صدَقيني أنّ هذه الكلمات ( تهــز كيان أيّ رجـل ....) ....لأنه بيخاف

منك ...وعليك .....

أيضآ ( حـاولي أن تــأخذي جزءآ كبيرآ من راتبه ...معاشه ....من أوّل

ما ينزل في حسابه ....حتى لا يجد الا المال القليل ....ولا يستطيع

شراء السم الهاري .....

ولا تخافي منه ( فالحق معك ) ....وربنا سندك ...

أيضآ لا تنسي ابنك وعلاجه ( حاولي أن تحتفظــي بخافض حراره

في بيتك ( وهذا للاحتياط والضروره ) ......

ربي يهديه ويشرح صدره يارب....

حيرانه جدا

متشكره ليكم كلكم ردودكم وشكرا للأخت تشكرات والله نصايحها كتير حلوه بس انا ما استطيع ان آخذ شئ من ماله هو بيستلمه بيده من عمله و دى مشكله تانيه لأنه بخيل كمان ويحوش جزء منه لمزاجه وخروجاته والباقى يكون معايا كمصروف للبيت فأنا لا استطيع ان أحكمه من هذه الناحيه اما لابنى طبعا بيكون فيه خافض للحراره بس اى طفل يحتاج متابعه مع دكتور للاطمئنان عليه باستمرار وهذه الجزئيه لا يعمل حسابها ولا تهمه واروح آخذ من اخواتى عشان اروح للدكتور مثلا وهم كمان اللى يودونى ويجيبونى مش جوزى الله يهديه ويصبرنى على افعاله

أعلى