مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

جوزى على الفيس بوك

حيرانه جدا

ازيكم يا بناتيت يا حلوات هادخل على الموضوع على طول....
انا جوزى طبعا لايفرق كتير عن رجال اليومين دول خيانه وكدب وملاوعه هو مسجل على موقع الفيس بوك من سنين وانا كمان مسجله بس هو ولا مره كان يحاول يضيفنى وانا اى محاوله لاضافته لا يرد عليا و لما اسأله يقولى انا ما بفتحش الفيسوك اصلا ولا اعرف شئ عن اللى تقوليه وكنت اصدقه قبل كده لحد ما اكتشفت بطريقتى بعد كده انه بيكلم بنات عليه اشكال والوان وفضلت اراقبه من غير ما يحس على الفيس بوك لحد مشكله حصلت وصرحت له ان عارفه كل شئ طبعا فحذفه لفتره واليومين دول رجعه تانى وفى جلسه صفا بينه وبينه و حكى لى عن حاجات زى اغانى وكده بيحملها على الفيس بوك فقلت له يعنى انت رجعته اهو طب خلاص هعملك اضافه ونكلم بعض زى الاصحاب عليه حابه اعمل جو صحوبيه وحركات كده يعنى معاه فوجدته اتحمس وقالى خلاص وانا موافق قلت اوكى انا كمان اعرف اعمل حاجات ما يحدش يعرف يعملها زىى على الفيس يعنى عشان احمسه وامس لما رجع من الشغل قالى انا بعتلك رساله قرتيها قلت له لسه والله العيال مدوخنى طول اليوم وراهم هبقى اقراها لما يناموا وقبل ما يخرج الصبح شفتها ولقيتها رساله هبله والله انصدمت افتكرت هيقولى كلمتين حلوين ولا حتى هزار لذيذ قال يعنى عامل نفسه مالوش فى جو الرسايل غلبان يا عينى ولا يمكن بيتريق عليا المهم قلت له انت ليه ما اضفتنيش عندك قال تصدقى كل ما اجى اعملك اضافه صديق تظهر لى رساله بأن فيه مشكله فى اضافتك قلت له ليه ان شاء الله اشمعنى انا هو انا غير ؟ وبعد ما خرج دلوقتى قلت خلاص اعمل الاضافه من عندى انا ولو انها منه كانت هتبقى احلى اكتشفت انه حذف خاصيه اضافه صديق من عنده خالص عشان يقفل عليا الباب ده خالص مش زى ما قالى بصراحه انقهرت
يمكن المشكله تبدو بسيطه.... لكن ليها معانى ومدلولات كتيره عندى طبعا مش عاوزنى اشوف البلاوى اللى عنده على الفيس

وانا اللى كنت عبيطه ومصدقه كلامه وحماسه فى اضافتى عنده وقلت خلاص ده بقى عاقل وهنتعامل مع بعض بثقه و صراحه وخصوصا احنا لسه متصالحين من كام يوم بعد خصام دام 3 شهور بسبب خياناته.....
افتكرت انه اتأثر بالخصام ده واتعلم من اللى حصل وراجع نفسه شويه
يعنى زى ما تقولوا كده كنت عمله له( اختبار ثقة ) لكن طبعا فشل فيه بجداره:33:

تنصحونى اعمل معاه ايه أعاتبه على كده ولا أعمل نفسى مش فاهمه ايه الموضوع ولا أسكت ولا اعمل ايه؟

كلمة وداع

والله حاسه فيكى لانى بعانى من نفس المشكله تقريبا مع خطيبى بنات على الفيس ومصايب بس اقلك عرفت ازاى فكره هبله ومجنونه عملت اكونت تانى وبعتله اضافه طبعا قلها بسرعه وشفت كل حاجه لو اقلك انى اتصدمت شوى
اكن بعدين قلت هو يحبنى انا والاكان خطب اى واحده فيهم بس انا المميزه عنده واللى عايزها تكون زوجته عشان كدا نصيحه طنشيه هو مهما قعد على الفيس مجرد كلام بيتكلمه بس انتى الحقيقه بحياته وانتى زوجته لو ظليتى تلحقيه وتخنقيه كدا حيمل منك اتركيه واعرفى انك الاساس وباقى البنات مجرد تسليه ليه وكونى متاكده من دا وانسى خالص الفيس وماتدخلى عليه

حيرانه جدا

مشكوره على ردك حبيبتى بس بصراحه متغاظه منه قوى انه بيستغبانى كده ويستخف بعقلى ويقول حجج ما تدخلش على عيل صغير

كلمة وداع

العفو حببتى
بس ليه العجب الرجاله اساسا عقلهم مثل الاطفال واحنا بننسى كدا علطول
تعرفى انك لو بتطلتى تسالى وكدا هو دلوقتى حاسس انك غيرانه من كدا وعشان كدا بيلفت انتباهك بس اذا طنشتيه وماعطتيه اهتمام بالموضوع دا هو حيبدا يمل منه وينتبه ليكى انتى
الله يوفقك ويهديه ليكى يارب

حيرانه جدا

كلامك مضبوط والله بس حتى الفكره المجنونه اللى بتقولى عليها دى ماعادتش تنفع لانه خلاص شال من عنده خاصيه اضافة صديق يعنى مش هاعرف ادخله بأى اكاونت تانى وربنا يستر كمان مايشيلش الاكاونت بتاعه هو خالص ويعمل واحد جديد انا ما اعرفوش
تصدقى كمان انا بيتهيألى كده هو كان بس عاوز يعرف الاسم بتاعى على الفيس عشان ياخد حذره منى لانه ما كنش مهتم قبل كده انه يعرف الاسم
ولا سؤال ممكن يكون هناك خاصيه لحذف اضافة صديق معين( اللى هو انا يعنى) وفى نفس الوقت يضيف الباقيين عادى عشان لو حبيت ادخل باسم و اكاونت جديد خالص ؟

كلمة وداع

لا مفيش الخايه دى هو ممكن يكون عملك انتى بلوك يعنى زى حجب اكونته عنك انتى بالذات عشان يقنعك انك متعرفيش تدخلى على اكونته بس اعملى زى مقلتلك انسى الموضوع دا الراجل لو حس انو مراقف وزوجه خانقاه فى كل مكان حيبعد عنك صدقينى انتبهى ليه هزرى معاه كدا يعنى لو لقيته قاعد على الفيس اجزبى انتباه ليكى خليه يرمى الجهاز كله انتى عارفه طبعا ازاى يعنى اشغلى وقته بالطريقه اللى ينسى بيها الفيس بوك فهمتنى حببتى

شوكولآطآ

الباب اللي يجيك منه ريح سده واستريح

اذا كانت مشاكلكم السابقه عشان خياناته اقفلي باب الشيطان من الاساس

الغي حسابك انتي وطالبيه ان يلغي حسابه هو ايضا واتركوا مافيه ضرر على حياتكم

ومادام تركه فتره ثم عاد بإذن الله يتركه مره اخرى ولن يعود

مودتي

حيرانه جدا

مانا عارفه موضوع البلوك ده بس هو عاوز يقولى انا موجود اهو بس مش هاتعرفى تدخلى وهو لما قفله قبل كده كان عشان لما فقسته وحاب يريح دماغه شويه و يثبتلى انه مالوش اكاونت وبعدين لما الامور هديت رجعه تانى يعنى مش ادب منه وبعدين هو ما عندوش جهاز هنا هو بيدخل من جهاز الشغل اللى فى مكتبه يعنى كمان بيضيع وقت العمل فى التفاهات دى انا اللى اكتشفت ان له اكاونت بالصدفه وانا بعمل سيرش على اسمه من خلال جهازى انا وهو عمره ما هيسمع كلامى و يلغيه طب يا ريت امال هيتسلى ازاى مع البنات السافله دى الخيانه دى شئ اساسى فى حياته هو اللى مش عاوز يسد باب الشيطان ابدا انا اللى مراهنه نفسى انه اتعدل بعد خصامنا لكن للاسف خسرت الرهان الحمد لله على كل شئ

أعلى