مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

بجد تعبت انا زي اللي رضيت بالهم والهم ما رضي بيها عايزة رأيكو

كيفكو صديقاتي الغاليين محتاجة تسمعوني كتير وبعتذرلكو لو للأسف اللي اسمعهولكو هيضايقكو لأنه للأسف حكايتي مؤلمة لي جدا لكن سامحوني محتاجة اسمعكو مش هطول عليكو
انا من اكتر من سنة ونص وانا سايبة بيتي مع ولادي وعايشة مع امي ليه سيبت البيت ده لوحده موضوع لأنه حصل خلاف بيني وبين والدة جوزي وللأسف هو ظلمني وربي عالم انا أد ايه اتحملت ام جوزي ومش بس امه لا انا لي بشهادتهم هم وهو قبلهم لي افضال على اهله كلهم اخته ولدت قيصري وانا اللي خدمتها في بيتي ووالدته عايشة معانا من لما اتجوزت ولا حسيت انه لي اي خصوصية في بيتي لكن كنت اقول معلش كأنها امي وهو برده هيقدرلي تعبي وتحملي ومش هيفرط في لكن كنت واهمة وفقت عليه بيطردني من البيت لأنه امه مش عايزاني وفعلا مشيت واخدت الولاد وحاول ارجع لكن كان طلبي انه اعيش لوحدي ووالدته لو عايزة تفضل في بيتي انا قابلة بس يوفلي انا وولاده مكان تاني مناسب وللأسف طول الوقت ده وهو مصر يرفض برغم هم عندهم اماكن افضل من بيتي ووالدته ممكن تقعد فيها او يوفرلي البديل لكن هو كان بيضغط علي علشان ارجع اعيش مع مامته تاني لكن انا كنت وصلت لآخري واصريت انه انا معنديش اي مانع اخدم مامته بعنيه زي ما كنت بعمل طول 12 سنة لكن من غير ما نقيم في بيت واحد وده لأنها اهانتني اهانة كبيرة جدا المهم بعد السنة ونص جه اخوه لظروف خاصة بيه قرر يحل المشكلة بإنه يشتري شقة قريبة من بيتي لمامته وتعيش مع بناته وجوزي بيعرض الموضوع بيشترط اعتذر لمامته وانه يقفل حجرتها اللي كانت عايشة فيها لحد ما يوضب الشقة الجديدة وانه محدش من اهلي يزورني وتليفون البيت يخليه استقبال بس كل ده علشان مامته تسافر مع اخوه لحد ما يوضب الشقة الجديدة وقبلت وانا منهارة نفسيا قبلت بس علشان اهم حاجة انه ولادي هيرجعو بيتهم حتى لو التمن هاجي على نفسي تاني بعد ما قبلت اخوه تعب ودخل المستشفى وانا فضلت جنبه ولأني حبيت افوقه وخفت عليه قلتله يراجع نفسه ممكن يكون تعب اخوه رسالة من ربنا ميهملهاش لأنه بيظلم اخد الكلام انه شماتة مني ومن وقتها ولا اتصل انا اتصلت بزوجة اخوه واطمنت انه خرج وبقى كويس لكن هو حاولت اتصل عليه مردش علي بعتله رسالة انه مش عايز يرد علي مردش على الرسالة من وقتها متصلتش بيه تفتكرو كده اكمل برده والا ابطل اضحك على نفسي واعرف انه حالة ميئوس منها على فكرة مشكلته انه ادام اخوه معدوم الشخصية مش ضعيف لا معدوم الشخصية واخوه شخصية غريبة جدا بيمتلكه وجوزي مش فاهم وبيفسر امتلاك اخوه اللي بيعمله لمصلحته الشخصية لأنه هو متولي كل حياته هنا وهو مسافر ولا بيشغل باله بأي شيء وشايل كمان والدته آسفة طولت عليكو مستنية اسمع رأيكو بحبكو في الله

قمر بعيونه

الجئي لربك بالدعاء والاستغفار الله يفرج همك ويجمعك بعيالك ويسخر لك زوجك

عطار

اخت الله يهديك الوحده مالها غير بيتها وزوجها وحتى تعشين حياه كريمة لا تخيرين زوجك بينك وبين امه لان اي انسان طبيعي بيختار أمه . وسعي صدرك وادعي ربك بقيام الليل واكثري من الاستغفار وان شاء الله نسمع منك خبر حلو عن حياتك.

حبيبتي جزاك الله خيرا لدعائك لي بس انا والله ما اقبل اخير زوجي بيني وبين امه ابدا انا في اي تصرف بحط ربنا ادامي لكن انا فعلا مقدرش اعيش معاها تاني لأنها اهانتني لدرجة انا مش قادرة اقولها اساسا علشان كده انا طلبت اعيش لوحدي وعلى فكرة انا من وقتها معاياي ولادي وعايشة مع امي اشكر كل الردود الطيبة والدعوات الجميلة ربنا يكرمكو جميعا

والله انا برده فيه تفاصيل كتير مش عايزة اصدعكو بيها لكن انا بحط دايما ربنا ادامي في اي تصرف بعمله وفعلا اتحملت كتير وصبرت كتير لكن طاقتي خلصت بالذات لما والدته اهانتني جدا ومسوفة اقولكو عملت ايه معايا ومع ذلك اتحملت وصبرت شهرين بعدها واتحملت ضغط نفسي رهيب لحد ما هو طردنا من البيت لأن مامته مش عايزة تشوفنا هنا طاقتي خلصت واصريت مش هرجع الا في مكان وحدي

أعلى