مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

انا قلبي حزين فعلا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

قلبي الميت

انا بجد بموت ف اليوم الف مره ورحت لدكتور نفساني وبعت لشيوخ كتير ومفيش حد فادني وطبعا ببعت الموضوع ده كاخر امل للاستاذة ناعمه الهاشمي ومتاكده انها مش فاضيه ومش هترد عليا لان ده الطبيعي ده اللي بيحصلي دايما ان حياتي مبتتصلحش ومفيش حد بيهتم
انا عاوزه اتكلم وافضفض وانا حد عنده فلوس كمان بس انا ف موت بجد انا بموت محتاجه اي مساعده محتاجه حد يدلني ع الصح انا لو استمريت بالشكل ده مش بعيد افكر اموت نفسي مع اني بحب ربنا اوي
ارجوكي يادكتوره ناعمه ابعتيلي وقوليلي انك عاوزه تكلميني ارجوكي ردي عليا
انا خايفه اوي من بكره ومليش حد صدقيني انا بحس اني وحيده وخايفه ومبعرفش انام انا عارفه اني انا السبب بس انا مقصدتش ان الامور توصل كده
عموما انا اساسا مش مصدقه انك ممكن تهتمي بس يارب تهتمي لاني بجد بضييييييييييييييع

pink tulip

اختي ما فهمت الموضوع بالضبط ..
اطرحيه وتوكلي على الله .. والاخوات ان شالله يساعدوكي بالحلول
الله يفرج همك عزيزتي

اختي ما فهمت الموضوع بالضبط ..
اطرحيه وتوكلي على الله .. والاخوات ان شالله يساعدوكي بالحلول
الله يفرج همك عزيزتي

مثل ما قالت الاخت اطرحي مشكلتك ومضوعك وبأذن الله تلقين أجابه ..
أذكري الله ..وأستغفري ربك وأحمديه على كل حال انتي فيه ..

أذكري الله ..وأستغفري ربك وأحمديه على كل حال انتي فيه ..

الله يفرجها عليج و علينا

حـ س ـايف

لاحول ولاقوة إلا بالله
اتقي الله في نفسك يااختي..
ولاتتذدمري من أمر الله وقضائه بل إلجأي إليه وتمرغي عند أعتابه
فهو المغيث الحقيقي لكِ..
الدعاء ثم الدعاء ثم الدعاء
( ولاتقنطوا من رحمة الله )
وقد جاء في الحديث القدسي
عن أبي هريرة - رضي الله عنه - قال : قال النبي - صلى الله عليه وسلم - : يقول الله تعالى : ( أنا عند ظن عبدي بي ، وأنا معه إذا ذكرني ، فإن ذكرني في نفسه ذكرته في نفسي ، وإن ذكرني في ملإ ذكرته في ملإ خير منهم ، وإن تقرب إلي بشبر تقربت إليه ذراعا ، وإن تقرب إلي ذراعا تقربت إليه باعا ، وإن أتاني يمشي أتيته هرولة ) .رواه البخاري و مسلم
أسأل الله أن يفرج همك وينفس كربك ويشرح صدرك وييسر أمرك
إنه على ذلك قدير
دمتي بحفظ الرحمن

حبيبتي تكلمي يمكن نقدر نساعدك بايجاد الحلول000000

واكثري من الاستغفار والدعاء0

ولاتيأسي من رحمة الله0

قلبي الميت

مش عارفه اقول ايه وحاسه اني لو اتكلمت مع الدكتوره احسن بس انا مش عارفه اوصلها ازاي انا تعبانه اوي والله العظيم وحياتي بتنهار دقيقه بتفرق وبجد انا مش بكرهكم ولا بقول اني مش عاوزه احكيلكم بس انا حاسه ان الدكتوره هتفيدني اوي ارجوكم حد يقولها اني محتاجالها ارجوووووووووووكم انا بفقد اماني واستقراري ارجووكم

قومى غسلي وجهك وادحرى الشيطان

مهما كان همك كبير فتأكدى أن الله أكبر وهو القادر على زواله

ياريت تطرحى مشكلتك وراح نساعدك باذن الله

*همسة*

الله يجعل لكي من كل هم فرجا ومن كل ضيق مخرجا اللهم امين

حنين احمد

عزيزتي
اولا ثقي بالله قبل اي شخص
و ثانيا ممكن تكون الدكتورة شخص الله سخره لك عشان يساعدك هي او غيرها
لانه سبحان الله يجعل سره باضعف خلقه
فانتي لا تربطي نجاتك بها لانها سبحان الله ممكن تكون مشغوله او غير متاحه انتي لازم يكون عندك خطة بديله
يعني اولا ثقي بان الله هو القادر على كل شي
ثانيا اطرحي مشكلتك و الموجودات عندهم خبره كويسه ممكن يفيدوكي و يخففوا عنك
او حتي يدعولك على اقل تقدير و الدعاء مش حاجه قليله ما تستهونيش بها
الله ييسر امورك و ييسر لك الي فيه الخير و يكشف همك

لالا تقولي ..

عندي هم كبير .....

بل قولي ...

عندي رب كبير ......

ويارب يفرج لج همج.....

قلبي الميت

طيب هو انا اعرف اوصلها ازاي او لاي حد يساعدني بجد محتاجه مساعده كبيره اوي وحسيت من كلامها انها تقدر تساعدني
اعرف اوصلها ازاي افيدوني

طيب ليش ماتطرحى مشكلتك واحنا راح نساعدك لو بدعوه

ترى دعوة المسلم لأخيه المسلم في ظهر الغيب مستجاااااابه

الله يفرج هم كل مكروب يااارب

تعرفتي على شب و تماديتوا في العلاقة وحملتي ؟؟؟
:busted_red: مش من صالحج هالكلام يابلقيييييييييسه مش لهادرجه توصل ,شكلها نفسيه ووحيييييده وشكلها الكل طمعان فيييي افلووووسها واعتقد وحيييييييييده وتبا تفضفض:tears: وضاقت بيها الدنيا:tears:

قلبي الميت

انا علي وشك الطلاق
ايوه انا ف بيت اهلي من حوالي سنة
كان ابن خالتي
حصلت مشاكل كتير اهم مشكلة مش حاسه معاه بالامان ولا بالاستقرار كل مشكله تحصل مابينا يقول عليها لامي بيطلعني غلطانه ف حاجات كتير اوي
وانا مبعرفش ارد عليه مبعرفش اجاريه هو عنده دايما حججه الخاصه بيه
خنقني خنقني والله قهرني خلاني دايما حزينه
خلاني عملت حاجات كتير غلط ف حق نفسي
اجهضت نفسي بسببه لاني مش عاوزه احمل منه ولا عاوزه افضل مرتبطه بيه
تعبت كان بيخليني اوقات اعيط لحد ميغمي عليا
العلاقه الخاصه مابينا من اول متجوزته لحد مسبته عمري محسيت بيها عمري مكملتها معاه ولا ارتحت فيها وكان بيخلص ويسيبني كده ف الاول مكنتش فاهمه ولما فهمت واتكلمت معاه وقلتله نروح لدكتور فهمني اني انا اللي عندي برود وسكت ومبقتش طايقه اللحظه اللي ممكن يلمسني فيها
كنت بحس اني مش نضيفه وبقعد لوحدي اعيط كتير اوي والله عشت ايام صعبه كتير
كنت بحاول اخرج كتير مع صحابي واشتري حاجات عبط كلها
انا اساسا امي وابويا مطلقين وانا صغيره كنت متعلقه بابويا اوي وكنت بحبه اوي وفجاه ملقتوش وعرفت بعدها انه كان محكوم عليه ف قضايا كتير وهرب مع ان عيلته هو وامي كبيره اوي وبعدها مشفتوش لسنين طويله واما شفته بعدها معرفتوش وابتدت امي تطالب بالطلاق واتطلقت وكان ابن خالتي اللي هو جوزي حاليا واقف جمبها انا كنت وقتها بحب واحد تاني وسابني واتجوز لقيت قدامي ابن خالتي وكنت بخاف من ابويا اوي وبكرهه كنت حساه بيجي بمشاكله مبيعملش حاجه كويسه لينا ابدا فاتجوزت ابن خالتي
دلوقتي انا بكره ابويا وجوزي الاتنين حساهم ظالمين بجد
وامي هيا اللي ربتني
بس انا نفسي اعيش مع حد احبه نفسي بجد اعيش مع حد احبه
ومن سنتين بالظبط عرفت واحد كان كويس اوي معايا ومعرفتوش اني متجوزه لاني وقتها برضه كنت ف بيت امي منا من يوم متجوزت وانا شويه عند امي وشويه ف البيت قلتله اني مطلقه بس البني ادم ده كان كويس معايا بجد اوي ومعرفش حبيته لاول مره ف حياتي بحب بجد
والله مكان قصدي بس انا نفسيتي كانت مدمره كنت حاسه اني ضايعه وحيده مليش حد محتاجه حد يطبطب عليا واتعرفت عليه محصلش اي حاجه غلط ولا اسلوب حتي ف الكلام غلط كل اللي بينا كان كويس ومحترم جدا لاني انا اساسا مبحبش الاسلوب الغلط ولا هو كمان واعترفتله بعد اما حبيته بكل حاجه مشي وسابني ورجع تاني وخيرني اما هو او جوزي بس انا كنت خايفه اواجه المجتمع والناس خايفه من امي وانا حاسه انها محتاجه لابن اختها وان كانت تقدر تستغني عنه بس كنت خايفه كنت ببرر لنفسي مش عارفه بس والله مش قصه ان الوضع كان عاجبني ودور العشيق والزوج كان عاجبني بالعكس كنت بموت الف مره لاني بصلي وبعرف ربنا وكانت اعصابي بايظه من كتر منا حاسه اني بعمل غلط وابتدي يخيرني لحد مامل مني وبقت فيه مشاكل كتير بينا عاوزني اتطلق ونكمل حياتنا وانا مش عارفه اعمل ايه لحد مفوجئت انه سابني وكلمني بطريقه بايخه جدا وقالي اننا مننفعش لبعض واني اكمل حياتي زي منا عايزه هو مش هيبقي فيها وحاولت كتير اكلمه وهو مبيردش عليا ووقتها حسيت اني زبااااااااااااااااااااااااااااااااله وحشه اوي اوي ازاي عملت ف نفسي وفيه كده ليه اعمل ف نفسي اساسا كده
كان اكرم لي اطلق من الاول وبعدين اعيش حياتي صح بدل معمل كده وبعدين اتخانقت برضه مع جوزي وجتني حاله نفسيه كنت بشوف كوابيس ومبعرفش انام وبشوف خيالات ف البيت وعدم امان فظيع وده حصلي اما بعدت عن الشخص اللي انا حكتلكم عليه كنت هتجنن مكنتش بعرف انام
وجيت عند بيت ماما وكنت خايفه اوي ارجع البيت تاني وجوزي طبعا مش مهتم كل محاول اقرب ليه فالفتره دي لازم يعمل حاجه تكرهني فيه اكتر وانا حاسه بتانيب ضمير فظيع
وف نفس الوقت مش عارفه انسي التاني لحد مرحت لدكتور نفساني وقالي اني عندي اكتئاب حكتله عن كل حاجه واداني دوا وكمان اشتغلت وده ريح نفسيتي اوي
انا دلوقتي الحمد لله بعرف انام كويس وبقيت كويسه بس بجد مش عايزه اعيش حياتي كده تاني مش عايزه ارجع لجوزي لاني بجد مبحبوش مبرتحش معاه مش انسان كويس معايا ومبيعملنيش بجد كويس بخيل وعاوز امي تصرف عليا وبيسبني اخرج لوحدي عادي فيه مواقف كتيره بيبان فيها مش راجل قدامي ومبحترمهوش بس خايفه علي امي دي كل الحكايه ومبقتش اساسا خايفه من الناس ولا كلامهم
بقيت قويه جدا وبعرف ارد علي اي حد بردود كويسه
وف نفس الوقت انا اول مره احس بالمشاعر اللي انا حاساها ناحيه التاني ده سامحوني بس انا بقول الحقيقه انا بجد بحترمه وحاسه انه عمل كده عشان بيحترمني ومينفعش يعرف وحده متجوزه وسابني عشان افوق وانا فقت
بس مش عارفه انا كده صح انا كده ينفع اللي بعمله اني اتخلي عن حياتي المقرفه بتاعه زمان وابدا من جديد يمكن مع حد تاني ينسيني كل ده وابدا نضيفه وكويسه
كده صح ولا ارجع واحاول اكمل مع جوزي
مع اني بجد عارفه اني مستحيل احبه ومستحيل مستحيل احترمه
انا بحس بقرف اوي وانا معاه
انا كل اللي انا طالبه استشاره متخصصه وبفلوس زي متطلع مش مهم
بس انا عاوزه بجد دكتوره ناعمه او دكتوره موزه حد اوصله فيهم
لاني فعلا عاوزه ابني حياتي من جديد ارجوووووووووووووووووكم
ساعدوني
عاوزه ابقي وحده جديده احب نفسي وحياتي وتكون اختياراتي صح ساعدوني اوصل لدكتوره ناعمه وانا مستعده لاي فلوس اانا اساسا من مصر
دي قصتي وياريت ياريت تفهموني وتحسوني ومتحكموش عليا وحش لاني انا والله حد كويس جدا وبحب ربنا اوي ونفسي اقدر ابقي احسن من اللي انا فيه دلوقتي كمان
وشكرا اوي ليكم

انا بجد بموت ف اليوم الف مره ورحت لدكتور نفساني وبعت لشيوخ كتير ومفيش حد فادني وطبعا ببعت الموضوع ده كاخر امل للاستاذة ناعمه الهاشمي ومتاكده انها مش فاضيه ومش هترد عليا لان ده الطبيعي ده اللي بيحصلي دايما ان حياتي مبتتصلحش ومفيش حد بيهتم
انا عاوزه اتكلم وافضفض وانا حد عنده فلوس كمان بس انا ف موت بجد انا بموت محتاجه اي مساعده محتاجه حد يدلني ع الصح انا لو استمريت بالشكل ده مش بعيد افكر اموت نفسي مع اني بحب ربنا اوي
ارجوكي يادكتوره ناعمه ابعتيلي وقوليلي انك عاوزه تكلميني ارجوكي ردي عليا
انا خايفه اوي من بكره ومليش حد صدقيني انا بحس اني وحيده وخايفه ومبعرفش انام انا عارفه اني انا السبب بس انا مقصدتش ان الامور توصل كده
عموما انا اساسا مش مصدقه انك ممكن تهتمي بس يارب تهتمي لاني بجد بضييييييييييييييع
الله موجود .. اذكري الله
فإن ناعمة ما جاوبتج..فربك موجود ييسّر لك الحال ..

استغفري ربج ..واحمديه على كل حال

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أعلى