مرحبآ !

من خلال التسجيل في صفحات نسوة يمكنك ذلك من المشاركه وتبادل الآفكار الأيحابيه مع زميلاتك

آشتركي معنا الآن !

اعمل ايه اوافق على زواجه الثاني ولا اتطلق

رازيا

~◦ღ( مميزة في قسم الإستشارات الزوجية )ღ◦
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
فرج الله همك امين
الاخوات ما قصروا

تعبت حبيبي

لخواتي يعني اعمل ايه بالضبط
فيدونييييييييييييي
انا بصلي استخارة بس لسة محتارة

norahmed

البنات قالوا لا توافقي اسمعي الكلام لأنه بالأخير مافي الا غيرك بيبكي قولي انا دلوقتي كويسه واتغيري وحافظت على بيتك وزوجك وسوي البيت ونظفيه واهتمي فيه مش حل انك تقبلي بزواجه بوحده تانيه يمكن يحبها اكتر منك وتهتم فيه وتملك قلبه دام انتي قادره تسوي الحاجات هذي لا تخلي غيرك يقوم فيه والله يسخركم لبعض

قوليله انا مش موافقه ومش راح اوفق الا بعد ماتنطيني فرصه اثبتلك اني تغيرت واذا ماثبتت روح الله يخلف عليك
واعرفي ان كل شيء في الدنيا ابتلاء واختبار من الله

حبيبتي اتعالجي وروحي للشيخ يقرأ عليكِ
ودايما حصني نفسك واقرأي القران وكثري من الاستغفار
طبعا لاتوافقي على زواجه اوعديه انك راح تتغيري وانك تحبيه وماتقدري تتحملي انك تشوفي وحده تانيه تقاسمك حبك
قوليله اذا انت تحبني اصبر عليا انا صبرت على الغربه معاك وولدت بعيده من اهلي هذا كله عشانك وعشان ما اكون بعييده عنك

تعبت حبيبي

يا اخواتي الحبيبات هو مخيرني بين الموافقة والطلاق
وهو مش راضي يسيبلي فرصة
فماذا افعل\

تعبت حبيبي

لللرفععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع

خلود بكر

~◦ღ( مشرفة قسم الاستشارات الزوجية العامة )ღ◦~
شوفي ياقلبي اول شئ زوجك للاسف لمن شاف انك ممشيه الامور بالتساهيل يعني مهر وحكاية العقد ماجاء والزواج ايضا فاانتي كنتي ممشيه امور الزواج بسهاله واي شخص فينا اذا جاء شئ سهل فوالله مايهتم فيه وممكن يبيعيه بكل سرعه لان مو تعبان فيه المهم اختي انتي مريضه نفسيا وزوجي انا نفس الشئ فاانا بقولك نفس الكلام الي بضاه لنفسي حاليا قولي لزوجك الله معاك سافر وانا بااجلس في مصر وبتعالج وحسب علمي فلعلاج النفسي عندكم اكثر من رائع وجد كنت متمنيه زوجي يتعالج عندكم بس للاسف مو راضي اساسا يتعالج فاانا اقولك اتركيه وماعليك فيه اتعالجي واهتمي بنفسك واظن عندك ولد فااهتمي فيه ولاتتعبي ولاتعبي نفسك زوجك اذا حريص عليك بيتحمل وبيصبر وانتي قولي له انتظر 6 شهور واظن فتره مافيه للعلاج كبدايه لان ترجعي طبيعي وبعدها يصير خير والله اذا رضي كان بها مارضي فلاتتطلبي الطلاق نهائي وفهميه ان بمجرد علاجك بتروحي عنده وترجعي له اشترطي هذا كله من الان واتركي المهر والكماليات هذي فاالان الاهم صحتك ويارب يشفيك ويشفي زوجي وكل مريض وانا اعرف وحده جاءها ذا الاكتئاب وتعالجت الحمدلله وصارت افضل ولاتنسي القرا ن دائم اقرئي سورة البقره والاذكار لاتنسيها وقيام الليل والصدقه والاستغفار وهنينا للجميع فشهر الخير قادم فأكثروا من الدعاء وفعل الخير ويارب يحمي زوجك وولدك وامه محمد اجمعين

تعبت حبيبي

مش عارفة اشكر حضرتك ازاي استاذة خلود على ردك
بارك الله فيكي وشفى زوجك واسعدكما ورزقكما الذرية الصالحة امين يارب
بس استاذة خلود هو معتش راضي يسبلي اي فرصة هو بقى عايز يتجوز او يطلقني
تبعا لاختياري

حاولي تكلمينه وتستعطفينه انه خلاص راح تتغيرين معه بس يعطيك فرصه اخيره
وسافري معه واضغطي على نفسك وقمي بواجبته وواجبات بيته اعرف انك مريضه بس وانا اختك هم الرجال مايبون المراه الا وهي قويه تخدمهم وتلبيلهم رغباتهم

وصلي وادعي ربك بكل وقت ووقت سجودك وبين الاذان والاقامه وباخر الليل صلي وادعي ان الله يسخره لك ويحنن قلبه عليك ويستر عيبك عنه

اسال الله ان يحنن قلبه لك ويسخره لك ويهدي سره معك ويشفيني ويشفيك ومرضى المسلمين

تعبت حبيبي

ربنا يكرمك اختي الفاضلة ويرزقك اطفال تقر بهم عينك
بس المشكلة انه معتش راضي يسبلي اي فرصة هو اتعقد مني خلاص

أعلى